Notebooks and more...

Det här året ska jag investera i en riktigt bra kalender, för att hålla ordning och reda på mig själv

På personlig
almanacka kan man gå in och designa sin egen, visserligen kostar det 275 kronor, men då ingår fraktkostnader och moms, vilket är bra.
Jag ska designa min när barnbidraget kommer, ser det som en bra investering då år 2009 kommer bli fantastiskt.
Jag kommer ha så jag på varje blad kan se hela veckan, för att ha en bättre överblick för bättre planering.


This year Im going to invest in a proper almanac, to keep myself in order.

In the site above you (the blue text) can you design your own calendar, its costs like 275 crowns but then you dont have to pay for the shipping and extra tax.
Im going to order mine when the childsupport comes, see it like a good investment now when 2009 is going to be the best year ever for me.
Im going to have so I can see the whole week on one page so I can plan everything better.




 

Något som också är riktigt bra att invetsera i är en riktig dagbok.
Att skriva av sig har en mängd positiva effekter då du tillexempel innan du ska sova skriver av dig något du är orolig över, eller skriver bra saker som hänt dig. På det sättet känner man sig positivare eller tacksammare.
När man skriver om tankar och känslor får man en lättare överblick över dem, vilket i sin tur kan leda till att man lättare ser tankemönster, vilket gör att man kan bryta dem eller förändra dem.
En dagbok kan få dig att se dig själv, och kunna få dig själv att må bättre, och idag när skrivandet försvunnit (förutom på datorn) ska man inte underskatta dagboksskrivandet makt.

Vad mer för positivt kan du komma på med att skriva dagbok?
Det kan ju alltid vara kul att läsa när du sitter där på ålderdomens kant. :)

Something thats a reallt good investment to is to buy a diary, or a notebook.
To write for yourself has a wealth of positive effects when you for example, before you go to sleep writes away the things that worries you, or write good things that happend to you. Then you feel more positive or more gratefull.
When you write about feelings or thoughts can you easier have an owerview over them, which in turn can lead to better see a thought patterns, which means you can break them or change them.
A diary can make you see yourself, and can make you feel better, and today when the writing is starting to disapere (except through internet) you shouldnt underestimate the power of writing..


Bild lånad från ordning & reda

Nu ska jag försöka få min kära dotter att sova:)
Now Im going to try to make my sweet daughter go to sleep

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0