En helg i sjukdomens tecken

Sedan i torsdags har jag varit riktigt sjuk. I fredags kom febern och jag var totalt däckad.
Nu är det tisdag, och jag är fortfarande inte riktigt bra men det blir förhoppningsvis bätttre snart.
Ska försöka ta mig en runda sedan till halmstad för att handla lite till Emmahs födelsedag.

När jag i fredags låg och tyckte som mest synd om mig själv så plingade det på dörren.
Där stod ett oväntat besök (tur jag hade gevalia hemma, haha) med apelsiner, c-vitamin, melon, bröd och lite annat. Hur snällt?? Jag fick hjälp och avlastning med Emmah och låg mest i soffan och halvsov själv.
Det gjorde min dag och jag har nog aldrig varit med om liknande. Chock och glädje i ett.

På lördagen ringde killarna och bad mig komma ner med Emmah till en grillplats för att jag skulle kunna vila.
Men det blev att jag stannade en stund och tog en whiskey för det ska tydligen vara utmärkt mot förkylning enligt dem. Sedan satt jag bara vid elden, stirrade och snöt mig då och då.

På söndagen tog jag det bara lugnt.. om jag inte missminner mig. Eller just det, jag fixade lite i trädgården med hjälp av Anders och jag fick gräsmattan klippt. Sedan bekantade jag mig med mina grannar och Emmah har fått en kompis på gatan (så jag ser fram emot en sommar då emmah leker med sin kompis och jag solar på gräsmattan i lugn och ro) sedan kom en av killarna och vi drack kaffe, och jag fick toapapper för mitt tog slut. (Jag har snytit upp 4 lambi-toarullar under knappt en vecka)

Åh vad skönt det ska bli när jag är frisk igen. Frisk fysiskt alltså, psykiskt kommer jag nog aldrig bli normal, haha. Men vem vill vara normal?? vanlig?? :)

Puss

Kommentarer
Postat av: Magnus

Samma omhändertagande som du har fått i olika doser, skulle ALDRIG hända en helt vanlig kille :P



2010-05-04 @ 18:34:33
Postat av: Julia

Häftig blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-05-07 @ 02:05:56
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0