Matlagning och plugg

När det inte riktigt är tid för mat, men ens dotter är hungrig mutar man henne istället med världens sockerbomb.
Stekta mackor i smör med kanel och socker



När det sedan är dags att ta fram datorn för plugg, tar dottern också fram sin dator för att plugga



Sedan gjordes det spaghetti med köttfärssås och en kompis kom inom som underhöll mig med gitarrspelande.
Mycket trevligt och mycket populärt. Emmah satt i badkaret och lyssnade och jag satt vid köksbordet och försvann in i en annan, mycket trevlig värld.
Nu blire plugg samtidigt som torktumlare och tvättmaskinen gör sitt jobb.
Det får man ju tacka gud för att sådana lyxigheter finns, hur skulle jag annars haft tid att ta mig till lagan en gång i veckan för att banka tvätt ?

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0