Hejsan allihopa

Gott nytt år och bla bla bla allt det där man säger när ett nytt år börjat.

Jag hade mycket trevligt på nyår, även då jag efter två drinkat och två glas champagne blev för full, snacka om att tåla lite, men vad gör man? Så ofta dricker jag ju inte och det är väl ganska bra att ha låg gräns va? :)
Iallafall, så fort jag kom hem till J runmt 4 på natten och la mig kom illamåendet vilket jag snabbt fixade mig av med och somnade sedan hårt till ungefär 3 på eftermiddagen dagen efter. Som sagt, trevligt och lyckat blev det även då jag höll på att missa 12 slaget :)

Då mitt nyårslöfte är att sluta röka så fick jag nyligen en djup insikt. Innan så fort någon ringde tog jag en cigg, nu, när jag slutat röka insåg jag varför. För att jag inte tycker om att prata i telefon. Löjligt kanske ni tycker, men jag tycker inte om det. Förklaringen fick jag ur en bok av paulo choelo som heter Brida: Jag citerar I tusentals år har människorna bara talat med dem de har kunnat se. Plötsligt, på bara ett århundrande, har "se" och "tala" blivit skilda åt. Vi tror att vi har vant oss vid det och märker inte den enorma påverkan som det har haft på våra reflexer. Våra kroppar har helt enkelt inte vant sig ännu.

Men, nu går det ju inte att bara sluta prata i telefon. Därför kom jag fram till något annat jag ska göra under tiden när folk pratar med migi telefon



Just det, puzzla. Jag måste säga med viss stolthet att jag minsann är bra smart.
Så, ring på.. men nu ska jag plugga så ring inte nu.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0