alla hjärtans dag

Snart är det alla hjärtans dag. Varje år ser jag med spänning fram emot denna dag.
Varför? Jag är inte speciellt romantisk av mig, champagne och jordgubbar med bubbelbad och rosenspår som leder till sängen där den nakne killen ligger o väntar är inte min grej, då jag snarare hade brustit ut i ett elakt hånskratt om detta hände, och jag vet att den rätte inte kommer dyka upp på en vit häst och ta mig till Vegas där vi gifter oss heller.

Om sanningen ska fram har jag faktiskt aldrig firat alla hjärtans dag. Aldrig. Jag har aldrig haft en ordentlig pojkvän över alla hjärtans dag. Däremot har jag har fått en ros en gång, av en mycket kär komis till mig :)
Så varför ser jag fram emot dagen?
För att jag tycker det är kul o höra vad andra ska få, eller vad andra får, eller vad andra ska göra. Precis som med jul, jag firar det inte ordentligt själv men jag älskar att hjälpa andra planera eller lyssna på när de berättar.

Helt seriöst, vad gör man på alla hjärtans dag? Hur firar man? Har inte en aning, egentligen.

Men det gör inget, för när jag väl är gift, då banne mig ska det firas alla hjärtans dag så det smäller om det, och inte bara en gång om året, utan minst 4 ggr om året. (förutom det där onödigt romantiska med rosenblad på sängen osv) (4 ggr inräknat ihop-dagen, förlovningsdagen, bröllopsdagen och alla hjärtans dag)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0