Söndag

Jag ska ut och gå med Emmah nu i det regniga vädret.

Allting är grått idag. Grått och fuktigt och det här är en sådan dag som aldrig kommer bli riktigt ljus.
Människor blir deppiga av en sådan här dag, och sitter hemma inomhus. Kanske tittar på en film och myser med en kopp te under en filt. Kanske de läser en bra bok. Eller lagar en riktigt god söndagsmiddag.

Jag går ut och går. Sådana här dagar ger mig inspiration. Ger mig tid för reflektion och drömmar.
Fantasin fungerar mycket bättre, och i mitt huvud börjar historier flöda.

Jag gillar hösten. Den är visserligen väldigt mörk och fukig. För mig är fukten det värsta. Men nu lugnar allting ner sig. Helt plötsligt blir det okej att isolera sig i sitt lilla hem. Man tänder ljus och dricker varma chokladdrycker. Det är mysigare att fika när det är höst, och av någon anledning ökar min fantasi. Nostalgin över vad som hänt i ens liv får en att inspereras.

Så nu ska vi klä på oss, jag och Emmah. Sedan blir det utgång i ett fuktigt landskap. I ett väldigt vacker fuktigt landskap.

Grabba tag i en bok och gör en kopp te. Mys ner i en filt, lägg er bekvämt och njut. Det här är den sista söndagen vi har idag, den 25 oktober 2009. Den här dagen får vi aldrig mer igen. Njut nu!!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0