Min dag idag

Idag vaknade jag hos Ekka. I en stor säng av att Emmah kom och väckte mig.
Var ganska trött så låg kvar ett tag men lyckades till slut ta mig upp.
Strosar runt en stund och hamnar i köket.
I köket behövs det diskas och en spis behöver rengöra.
Funderar om jag ska göra detta som en välgärning eller inte. Strosar runt lite till.
Ger Emmah frukost. Klär på mig.
Påbörjar diskning. Känner mig rätt duktig ändå. Känner mig väldigt snäll också.
Klär på Emmah. Bäddar sängen. Rengör spisen.
Jag måste vara en riktigt bra människa som gör sånt för mina vänner ändå, tänker jag leende för mig själv.

Sedan händer lite annat, som körning hem, träffar Mli snabbt.

Kommer sedan hem till min egen lägenhet och inser att det är städad, och maten står på spisen.
Detta har Madde fixat till mig. Jag känner hur jag blir varm ända in i själen av glädje.
Så här känns det alltså när man är två. Där ser man. Detta var en riktigt främande känsla för mig.

På bordet låg ett paket, till mig och Emmah. Med denna tröjan och mössan



Jag som älskar sådant. Blev så glad.


Nu sitter jag och Emmah i soffan och vräker i oss godis. Vi var på en godis butik på landet och köpte en massa.
Jag börjar må dåligt. Ska nog sluta med detta snart.

Filmkväll snart. Höres

//R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0