Datorn i mitt knä

Hela dagen har gått och nu ligger jag i min säng med datorn i knät, i väntan på Ekka som är på väg hit.
Tvätten är upphängd, barnet sover, lägenheten är ren (relativt) katterna är ute nu en stund och jag mår bra.
Jag har gjort en hel del idag och nu sprider lugnet sig i kroppen. Det är skönt att leva ibland. Just precis exakt nu är allting väldigt skönt. Man glömmer det ibland, att känna efter nu.. just exakt och precis nu..

Idag var jag som sagt hundvakt åt en liten gullig hund som hette Zelda. Gick hur bra som helst allting.
Jag vill också ha hund. Dock en större hund. Tex en boxerhund..



Ena sidan av mig vill verkligen ha hund senare i livet. Samtidigt som andra sidan av mig vill vara så fri som det bara går. Frihet att kunna åka precis vart jag vill, när jag vill och inte behöva stanna någonstans.

Det är antagligen det som är det jobbiga med mig, jag vill så mycket, men allt jag vill är egentligen väldigt motstridigt. Då ena sidan av mig vill bo i en storstad, andra sidan av mig vill bo på landet.
Förstår ni hur jobbigt det kan vara att vara jag?

Nu kommer nog snart Ekka , så ska rota lite i kyl och frys efter något att knapra på.
Blir alltid sugen på något såhär på kvällen.
Känns igen hos många kan jag tänka mig.

Sov gott sedan allihopa.

Ps. Jag ska nog börja kalla J för Jboy. Det låter lite lagom gulligt här på bloggen så ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0