Ännu en dag har passerat i mitt liv.

Jag hoppas förresten inte ni trodde att jag var ironisk i mitt förra inlägg.
Jag var faktiskt, totalt och seriöst allvarlig.

Något annat. Nu är jag hos en Ekka. Här sitter jag och Emmah och filosoferar på livet.
Eller jag kanske gör det, Emmah leker mest katt.

Jag har stressat idag, kört folk hit och dit, varit med folk här och där, samt hämtat min älskade moder på sjukhuset. Hon är inte riktigt återställd, men hon fick med sig riktigt roliga och starka piller hem så hon skulle klara sig sa de.

Att leva det ävertyrliga och spännande liv jag lever är alltid kul, men väldigt utröttande.
Speciellt när jag är stressad är det riktigt spännande. För ofta kör jag bil när jag är stressad. Ofta regnar det nu för tiden. Och av någon anledning tror jag att det går ut signaler till precis alla jag känner att Nu minsann, nu är det precis rätt läge att ringa Rebecca. Därför sitter jag där i bilen, i hög hastighet och försöker prata med så många människor som möjligt samtidigt (jag har två telefoner nu för tiden) samtidigt som det ska sänkas på radion, plockas upp nallar på golvet och snabbstädas en aning, samtidigt som godispapper eller chipspåsar ska öppnas, samtidigt som jag dricker kaffe, och skickar iväg ett sms.
Då minsann, då är livet som mest spännande. Då känner man livet i sig.
Att människor väljer att hoppa fallskärm för att få en kick skrattar jag åt. Haha, prova en dag med mig, då får man banne sig en riktigt livskick. Då känner man att man borde vara glad över sitt liv och kanske uppskatta vad man har mer, då får man en livslängtan som får en att bli minst 150 år just för att man uppskattar livet.

Ja så går det till. Absolut. Helt sant. Oftast iallafall.

Nu ska jag och Emmah titta på törnrosa, som jag absolut inte sett 54 ggr redan. Nej nej, filmen är som ny för mig.
Ekka kommer snart. Tjohoo, törnrosa it is.

//R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0