Suck

Ja, jag som tänkte bara effektiv för en timme sedan, men NU banne mig ska jag tvinga mig själv upp ur soffan.
Ska bara inte känna efter hur trött jag är.

Blev nästan irriterad på dagispersonalen innan idag. Usch. De var på mig om sommarschemat, och ville ha det korrekt ifyllt. Jag har fyllt i 7-16 hela sommaren. Försökte förklara för dem att jag inte fått schemat för sommarens jobb eller att jag inte ens visste om jag hade något jobb, därav fyllt i det preliminärt. Då frågade de om jag verkligen skulle jobba hela sommaren, när jag slutade skolan och meddelade mig att jag inte fick ha Emmah på dagis de dagar jag var ledig.
Men suck, jag vet, jag vet och jag vet.
Men hur ska jag få det hela att gå ihop om jag inte jobbar? Nej just det.. att jag pluggar hela maj var också tydligen svårt att förstå, och självklart har jag inte henne på dagis när jag är ledig.

Att det ska vara så svårt att få allting att gå ihop.. Hade jag fått välja hade jag haft så mycket pengar att jag inte behövt jobba i sommar, men nu är fallet inte riktigt så (om jag inte väldigt snart gifter mig väldigt snuskigt rikt, men det chansen ser inte ut att vara så stor)
Om man är ensamstående mamma ska man veta sin plats, helst ska man börja jobba inom ålderdomsvården också. Att jobba eller plugga sig uppåt är ju tydligen inte så populärt.. Man får helt enkelt skylla sig själv, att sedan en pappa kan dra för att sedan göra precis vad han vill tills han en dag beslutar sig för att dyka upp säger man inte så mycket om..
Att man alltid måste planera allting ungefär 6 månader i förvåg, dagisscheman, arbetstider osv, är ju också rätt hämmande. Men man får inte vara impulsiv i dagens samhälle. Kanske inte så konstigt att det sker så fruktansvärt mycket skilsmässor och att de flesta är olyckliga. Man måste ju planer allt nu för tiden , annars rasar allt, och det går ju verkligen inte ann...

Suck, jag är trött och grinig, och ni ska vara glada att jag inte orkar skriva ännu mer om detta...

Upp upp upp ur soffan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0