Jippie

Nu har jag fått flyttat=) tack vare all hjälp

Ser ni mitt lilla gulliga annanas träd, och nej, tydligen kunde man inte äta den, än.... fick den av T. visst e det gulligt?
Now, im living here, thanks to my friends everything wnt well, and most of it all is pcked up.
Can you see my cute pineapple tree?? cute ha? got it from T.




Kändes lite annorlunda igår när jag skulle sova, lite ensamt nästan, men Thess kom och sov bredvid mig.
Är riktigt trött, men det kommer bli SÅ bra att bo där
Felt strange to sleep there, the first night, but Thess came and slept over so..

Kommer vara lite dåligt på bloggfronten nu i någon vecka, men jag ska göra mitt bästa för er skull=)
Sitter i skolan nu och lyssnar på diskriminering, hon menar att när folk skrattar åt en är det diskriminering, då borde jag vara rätt diskriminerad, för folk skrattar alltid åt mig, å andra sidan, tar jag aldrig åt mig, nästan..=)
Im not going to be able to blog so much for a week or so, but Im going to do my best, för you=)
Im in school now, lissening to the teacher about laughing to people and stuff.

Kommentarer
Postat av: Sabina Delanie

nice blog :) hugs Delanie!

2009-03-03 @ 11:03:38
URL: http://sabinadurebrandt.blogg.se/
Postat av: Magnus

Det där påståendet om "diskriminering" varje gång någon skrattar åt en, är bara ett "bra" argument för humorlösa människor att tråka till världen ytterligare.



Det är väldigt korkat snack, självklart behöver inte allt skratt riktat mot en vara av ondo. Så känslig ska ingen behöva vara.



Alltså, på min praktikplats så skulle jag tvätta upp en typ av stekpanna, och ja, jag spolade för mycket vatten så vattnet sprutade all väg, på tröjan och ut på diskbänken, och jag var ej ensam när jag gjorde bort mig, och en tjej skrattade åt det hela.



Men kände jag mig "diskriminerad" då ? Knappast.



Om man sliter ut begreppet kränkt/diskriminerad så förlorar det till slut sin mening!



Och det är skillnad på "kränkt" och "kränkt".



Tex den lägsta formen att kränka någon är när man driver med någon 4 dagar efter att någon har förlorat en förälder i en tragisk olycka...

2009-03-05 @ 23:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0