Jag och min kropp

Ännu en dag idag, en torsdag närmare bestämt, den 26 mars 2009, aldrig mer kommer igår finnas.
Nästan lite hemskt att tänka så, hur dagarna bara rinner förbi och snart sitter man där, gammal med minnen.
Fast det tycker inte jag är hemskt, jag tror det kommer bli ganska härligt på sätt och vis.
Jag ska ha ett hus med en veranda på, så ska jag sitta där på kvällarna med en kopp te och minnas livet.. med en liten filt runt knäna.. gulligt..

Vad händer idag?

Jag ska lämna Emmah på dagis vid 11
Tänkte jogga hem från dagis
Skriva på min hemtenta
Ordna alla papper i köket
Planera mina pengar noga

Jag och min kropp har mindre diskutioner just nu, vi kommer inte riktigt överens. För det första så tycker jag att mensvärken är en aning överdriven, för det andra, varför blöda varannan dag?

Jag vet lilla kroppen att jag kanske inte alltid tar hand om dig som jag borde, ger dig inte riktigt den näring du behöver, motionen du behöver och jag kanske inte uppskattar dig tillräckligt ofta. Tar dig för givet licksom, och uppfyller inte altid dina behov på en gång, men jag ber verkligen om ursäkt för det, du vet att jag älskar dig, även fast jag kanske inte alltid visar det, du stället nästan alltid upp. Så ska vi säga så här, jag börjar försöka äta bättre (ska bara handla först) och försöker hinna med lite motion till dig, och jag ska sluta bara ta dig för givet.. låter det bra?? Ska vi försöka ett samarbete här? Mindre kramper och jag kommer försöka göra allt jag kan för dig.. räkna inte med mirakel och underverk så här i början bara, du vet hur mitt liv ser ut så vi börjar långsamt ok.

Kroppen och hjärnan


Jag? Skum? Konstig? Hmm, njae, det vet jag väl inte.. har inte ni diskutioner med era kroppar ibland? Kanske skulle behövas isåfall, det är faktiskt ganska viktigt att ta hand om sin kropp

Kommentarer
Postat av: Titus

Crazy but cute :-)

2009-03-26 @ 16:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0