My bathroom, or some of it

God morgon, ska snart till skolan.
Mamma var snäll och körde Emmah till dagis idag så jag kunde duscha innan skolan, tack och lov:)
Good morning, soon Im going to school
My mum took Emmah to daycare so I could take a shower, thank god:)

Så här ser det lite ut i mitt badrum, jag har en MASSA saker. Kanske därför jag inte gillar att duscha med någon, jag vill licksom ta tid på mig och har alltid en massa att göra i badrummet. Visst, sedan kan ju även jag ta snabb duschar, eller gå omkring osminkad, men det är faktiskt mycket roligare att fixa till sig ordentligt.
Right? Fast det borde killar också göra mer, så kanske de inte är sånt gnäll på dem sedan för att tjejen tar för lång tid på sig, men hey, det är oftast ni som vill ha tjejer med rakade ben och som luktar gott så..:)
This is a bit of my bathroom, I have ALOT of things. Maybe thats why I dont like to take a shower with anyone, I want to take some time and have always alot to do in the bathroom. Sure, then I can take a fast shower and walk around with no make-up, but it is more fun to really take care of myself.
Right? Even guys should to that more, take care of themselfs, maybe they could stop whimper then about girls taking so long, but hey, its most often you guys thinking we should shave our legs and smell good so..:)


In the shower


After the shower


Great stuff, dosnt smell that good, but it really works


Love that Clarins, my face loves it. :) Never had anything better


Jag älskar att gå in i en butik, och få riktigt bra hjälp, då man verkligen vet vad de pratar om istället för att bara försöka sälja, jag går oftast ut därifrån om de inte vet vad de pratar om. Ska jag köpa dyra saker, ska jag veta att det passar MIG.
Iväg till skolan, so long...
I love to walk in to a store and get really god help, you know, when they really know  what they are talking about, instead of just trying to sell stuff, most often I just walk away if they dont know what they are talking about. If Im going to buy expencive things, I want to know that it really is for ME, fits ME
Off, to school. so long..

Kommentarer
Postat av: Emil

Min gamla morfar hade ju många gånger gått in hos den optiker där han brukade köpa sina glasögon. Det kostade flera tusen var gång. Han fick ju så oootroooligt bra service, av personal som veeerkligen visste vad han behövde.



Sen av en slump hamnade han hos en pensionerad ögonläkare, som fortfarande bedrev lite privat mottagning i rikemansorten lidingö.

Denne ögonläkare undersökte morfar, och konstaterade att han behövde läsglasögon. Det har jag redan - sade morfar. Dyra sådana...



Strunt i det, sade ögonläkaren.

Gå ner på bensinmacken, köp vanliga läsglasögon i din styrka, de kostar bara 89:-



Sensmoralen?

Det dyra är inte alltid det bästa.



Men en ytterligare sensmoral -

Bara för att personalen i någon viss butik verkar initierad och ha "kunskap" så medför inte heller detta att produkten de säljer är den bästa, det enda man kan veta om man köper den är att försäljaren var duktig.



Eller som chefen sade till den nyanställda tjejen:

"Nu är ju faktiskt detta en bokhandel, men även om detta vore en skoaffär så gör det ingen skillnad, du måste kunna sälja allt med ett leende".



Så hur skall vi kunna veta vilka produkter som är bra? De dyra? De billiga? De som vi sett i TV-reklamen? De som personalen rekommenderade - med ett leende? Kanske skulle de sälja skor eller julskinka med exakt samma leende, men utan att veta det minsta om produkten...

2009-02-16 @ 17:05:48
Postat av: Emil

2009-02-16 @ 17:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0