Äppelkräm

Nu har jag och Emmah gjort äppel kram till ikväll
Emmah and I made some appel fool for tonight

Jag gjorde denna lite på känn och improviserade en aning,
men 2 äpplen jag delade i bitar
0,5 dl socker
och 2 dl vatten som jag kokade ihop tills äpplena blev mjuka.
Sedan hade jag i en del äppelmos för att det hela skulle bli mer
När detta sedan kokat en stund på låg värme
tog jag i ungefär 1,5 matskedar potatismjöl
Hade i lite kanel också, så nu ska den bara svalna, och efter bolibompa äter vi kräm med mjölk.

Jajamensan, så kan det gå när man är lite duktig
Yes, thats what happens when your good

Ser inte så gott ut här i kastrullen men det luktade gott
It doesnt look that good on this pics, but it smelled good


Här ser den lite godare ut
Here it looks better


Varför köpa kräm med en massa tillsattser och grejer när man kan göra eget? Nyttigare

Why buy fruit fool with alot of different stuff in it when you can make your own? More healthy

Kommentarer
Postat av: Nyfiken

Man får sig en tankeställare när man läser din blogg,både om det ena å de andra.

2009-02-24 @ 18:44:36
Postat av: Anonym

2009-02-24 @ 18:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0