Några dagar i göteborg

Efter en härlig söndagsmiddag, som hölls av mig bjöds det på gulash soppa.
En underbart god soppa lagad av ett proffs om jag får säga det själv.
Självbelåten? En aning kanske. hehe

Dagarna i göteborg var riktigt lyckade.
Tyvärr har jag väldigt lite bilder, Thess har dem, men jag ska be henne skicka över dem en dag då jag får kontakt med henne.

Det hela började i allafall när jag hämtade Thess och C på tågstationen



Sedan ville Thess köra, vilket hon gärna fick så vi åkte vidare för att plocka upp J.
Under tiden från laholm till Halmstad han C bli hungrig så vi fick stanna på en mack där han inhandlade en macka och vi tjejer uträttade lite behov så som kisspaus.

Sedan bar det av, med killar i backsätet och vi tjejer där fram. Jag skötte musiken vilket resulterade i att vi aldrig lyssnade klart på en enda låt, utan ungefär 1 minut av varje låt. Sådan är jag, aldeles för rastlös för att lyssna klart på låtar.



Vi är på väg, vi är på vägen


Innan vi anlände till göteborg kände vi alla att det säkraste var att sätta J bakom ratten. Sagt och gjort.
Vi bytte. Nu satt han och jag fram, och de andra där bak



I göteborg hittade vi till operan, men fick ringa min kära fader för vägbeskrivning till hotellet.
Dit kom vi också fram tryggt och säkert tack vare J.

Väl på hotellet vägrade J vara med på bild. Suck



Efter detta tar mina bilder slut.
Men vi gick en runda till nordstan där vi åt lite mat och jag hittade en mössa för 200 kronor, som jag inte köpte.
Sedan gick vi till hotellet, och jag och J sov faktiskt 30 minuter innan jag fixade till mig för operan.

Operan var så häftig, och folket som gick på operan. Det roligaste var att man faktiskt kände att man passade in lite. Den var magisk, fångande och facinerande.

Efteråt gick vi tillbaka till hoteller där vi tog rosevin och delade innan vi la oss.

Morgonen efter sprang jag ner för att inviga frukostbuffen. Jag som inte ens äter frukost. Men är det buffe så finns jag där.
Sedan var vi en stund till på hotellet innan utcheck och avenyn invigdes. J köpte lite böcker (även några till mig) två riktigt snygga t-shirtar och en tröja från peppes, som jag älskar.

Sedan körde vi runt i Göteborg ett tag, vi skulle till liseberg men hamnade aldrig i rätt fil, så vi såg mycket av göteborg samtidigt som jag glatt sjöng för att inte stressa upp någon :Det löser sig, det löser sig det kommer att bli bra. Tydligen fick jag sedan förklarat för mig att det var just min sång som stressade upp folk. Hmf.

Jul på liseberg med mamma och morgan plus vi 4 = så mysigt. Lite kallt och jag ångrade att jag inte hade termobyxor på mig, men så mysigt.
Sedan bjöd mamma och morgan på restaurant som också blev super lyckat. God mat och trevligt värre.

Sedan körde vi hem, då hittade vi rätt fil.
Nu ska jag plugga.

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0