om en timme


ska jag lämna Emmah på dagis. Just nu sitter vi och äter frukost i soffan.
Hon framför morgonbarnprogram och jag framför datorn.
Längtar tills Julkalendern börjar.
Fast jag kanske åket tull USA över jul, och om jag åker, måste jag åka utan Emmah. Det om något är besutsångest.
Jag menar, ska jag vara utan Emmah över jul?

Vi i vår Familj firade aldrig jul när vi var små. Mina föräldrar var Jehovas vittnen, och pappa gick ur det hela när jag var 14 år ungefär. Men vi har ändå aldrig firat en riktigt jul iomed alla i släkten är Jehovas vittnen och varken jag eller pappa nåfonsin firat det innan. Så det har blivit ungefär 2 paket var, lite mat, Kalle Anka och sedan inget mer. Jag, min syster, min bror och min pappa, och de senaste 3 åren Emmah. Fast de senaste 3 åren har pappa varit i Thailand så det har blivit, jag, Emmah, syster och bror.
För min kan julen vara lite överskattad, jag menar, hon är 3 år och jag kan fira den innan eller efter med henne.
Men samtidigt vill jag ju ge Emmah det jag själv inte hade, och fira jul är ju en av de sakerna. Fast de blir ju aldrig något riktigt firande iallafall. Jag vet helt enkelt inte riktigt hur man gör, haha.
Tål att tänkas på, vad tycker ni. Helst skulle jag ju vilja ta med Emmah till USA, men det har jag helt omöjligt råd med, min biljett blir ju i princip betalt utav dem, det är därför jag har råd. Hmm

Jag joggade igår, en kvart, lite stolt, men jag får faktiskt säga, igår märktes det när jag joggade att jag hade rökt under dagen. Ska försöka att inte röka idag, iomed jag håller på med tandblekning. I 10 dagar ska jag göra det, så får se resultatet sedan:)
Hoppas:) Vet inte om det finns någon som säljer sådana i Sverige, men ska kolla upp det. Rätt mycket billigare än o gå till tandläkaren och göra det.

Ne, nu ska man väl börja sminka sig och sånt, sedan klä Emmah. Undrar vad hon ska ha på sig idag.
Kram allihopa, ha en helt underbar dag idag







Kommentarer
Postat av: Madeleine

Tror du att jag skulle passa i brunt hår och lugg? (Har blont och lånngt hår nu)

2008-10-14 @ 16:28:52
URL: http://madeleine1989.blogg.se/
Postat av: My

Tjena, ta gärna en titt in i min miljöblogg. Den innehåller allt möjligt, från vilka kläder jag bär till nyheter som rör miljö. Intressant och lärorik blogg, sådana behövs det fler i bloggträsket. Lääääs vettja. ciao

2008-10-14 @ 17:25:49
URL: http://birch.webblogg.se/
Postat av: Madeleine

TACK för att någon här i världen vill uttala sig om mitt "hårproblem" haha ;) tack!

2008-10-14 @ 17:26:38
URL: http://madeleine1989.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0