Oj då, och röksugen också

Jag håller ju på att sluta röka, men just nu är det riktigt riktigt svårt, speciellt när man är van att ta till en cigg vid krissituationer, eller när man har problem som ska lösas. Usch!

Måste ringa David snart iallafall och prata, utan Cigg. Det finns Cigg i min bil, men min mamma har bilen just nu och hon kommer inte hem förrän runt 9. Om en timme alltså.
Tydligen ska jag och David ha sånt där seriöst snack med, vad tycker du egentligen om mig, är jag speciellt, men du sa ju så, eller gjorde si? Ni vet allt det där snacket som nästan alltid kommer i början på förhållanden, när man börjar känna sig tillräckligt trygga ihop för att fråga, men ändå inte tillräckligt trygga ihop för att inte tvivla på allt som sägs av den andra personen. Hmm
Visst är kärlek bra, o mysigt, med fjärilar i magen och allt det där, men det är så jobbigt, riktigt jobbigt.
Speciellt med tanke på kulturskillnaderna, för det är en enorm kultur skillnad på USA/Sverige, samt språket. Jag är ju begränsad. Jag pratar bra, men, ibland är det svårt när man verkligen vill berätta en sak, och för att kunna säga det måste man ha med varenda liten detajl, men du kan inte alla detaljer, översatt till engelska.
Skriver hur det går sedan. Tänker nämligen inte skriva mina funderingar innan jag pratat med honom, då jag vet att han ibland får folk att översätta min blogg till honom, haha

Det här kortet blev rätt roligt, med min syster i bakgrunden, haha, och lilla Emmah längst ner på spegeln i hörnet.

Kommentarer
Postat av: Therese

Bra inlägg syster ! Det här är intressant att läsa om ! :) btw, e jag ju rätt het i bakgrunden, haha. O jag lovar att jag ska behärska mig på kåren. fast lite slynig ska jag va ;) hehe

2008-10-14 @ 21:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0