Marabou, systerkärlek och mig själv

Är så fruktansvärt grymt sugen på choklad, ni vet med nötter, sweitchernöt (jag vet, stavningen är kass) och den med frukt och mandel, (den som innehåller russin och nötter, men de låter ju klart bättre med frukt och mandel)
Måste nog faktiskt tvinga min kära syster och låna mig pengar till choklad, då mitt konto är väldigt tomt, och barnbidraget kommer imon, eller snarare nu efter 12.
Fast, kan inte vänta tills dess, för den lilla staden jag bo i nu, här stänger allt klockan 6, utom shell macken som har öppet till prick 24:00.
Preem har öppet till 23:00.
Älskar min kära syster, en stor hyllning till syskonkärlek. Utan henne skulle jag nog inte vara den jag är idag, och hon är min bästa vän, i allt. Det bästa är också, att hon kan mig nästan utantill, vet mitt humör, eller mina negativa sidor (jepp gott folk, inte ens jag är perfekt, haha, skoja) men hon älskar mig ändå.
Skulle inte kunna leva utan henne en längre period, så flyttar jag, flyttar hon med, haha.
Ne men det är verkligen något speciellt med syskonkärlek. Jag hoppas ni allihopa verkligen försöker värna om era familjer, för vänner kan komma och gå, vissa växer man ifrån, vissa finns där tills man dör, vissa bråkar man med, andra gör fel, eller så gör du fel, men syskon kommer finnas där, alltid till och med ifall du verkligen råkat göra något fel, typ sitter i fängelse, din familj kommer finnas där (förhoppningsvis, om din familj är bra)
Älskar min bror också, men vi träffas inte alls lika ofta då smartot pluggar i Gbg till sjukhus fysiker eller något.:)

Ska bli bättre på att ta hand om mig själv nu, känner det efter all stress som omger mig, haha. Alltid ringer telefonen, sedan Emmah, sedan David, andra vänner, Mamma, eric, klasskamrater, stall, häst, plugg, tenta osv.
Hörde en gång på Doktor Phil, att man skulle alltid sätta sig själv först i en relation eller i förhållande till allting annat, för om jag mår bra kan jag få andra att må bra, sedan skulle man sätta sin partner (om man har ngn och det är seriöst) för mår jag bra, kan jag få honom att må bra, och mår vi bra, kan vi få barnen (om det finns några) att må bra.
Make sence, alltså, jag måste må bra för att kunna få Emmah att må bra. Och Emmah är ju egentligen all anledning till att jag pluggar redan nu och kämar på, men om jag stressar och mår dåligt kan jag ju inte få henne att må bra. Ska bli bättring
skärpning Rebecca, se till att må bättre
(choklad hade verkligen gjort susen nu) haha

Emmah va så go innan idag, hon skrattade och sjöng och pratade och lagade pannkakor med blåbärssoppa till mig  (på låtsas, smakade inte så mycket) Älskar henne, hon kan verkligen charma alla den ungen. Världens blåaste ögon, och riktigt riktigt blond.
Hon är fortfarande helt överlycklig över trollfesten hon va på i fredags på dagis. Hon älskar att bli sminkad den ungen, spelar ingen roll om det är som ett troll eller lite fint med rouge, hon älskar det. Men å andra sidan bor hon med mig, Thess och mormor så det kanske förklarar allt. Hmm.. ialf, hon är bäst, (säger visserligen alla mammor om sina barn) men Emmah är riktigt bra, även fast hon föddes med lite problem och haft det lite jobbigt, hon är stark den.



Kommentarer
Postat av: SensationalDesign

Tack för att du är med och tävlar! :)

2008-10-19 @ 22:42:45
URL: http://sensationaldesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0