Mamma älskar dig

Hittade en blogg om en 17 åring 3 barns mamma som verkade hur go som helst:)
Och hon verkade så positiv med.
Jag var 20 år gammal när jag fick Emmah, eller snarare 19, Emmah är född den 16/5, jag är född den 20/5 så.
Från början var jag ensam med henne. eller inte riktigt från början, men pappan stack rätt snabbt. Även fast han var den mer positiva till barnet än jag var, det var ju verkligen inget jag planerat, men jag är halvt om halvt emot abort så.
Iallafall, en Emmah kom till jorden, och jag älskar henne, mer än allt annat. Jag vill ge henne allt och lite till och all den där kärleken nästan alla mammor har till sina barn.
Men ibland känner man sig så fast, kommer jag på klockan 9 på kvällen att jag behöver köpa mjölk, sitter jag där. Vill jag ha en sovmorgon, får jag iallafall gå upp. Är det världens superfest sitter jag och stickar hemma (ja, jag kan sticka:) och nu när jag försöker plugga till monstertentan, får jag ta dagis tiden och kvälltiden, vilket egentligen inte är tillräckligt iomed jag egentligen behöver duscha, jogga lite, sortera papper, städa, tvätta, förbereda hennes morgon osv, så, jag sitter uppe på nätterna med, och sover aldrig (tack för den underbara drycken kaffe, något som vi människor blev välsignade med)
Jag stressar jämt, och tyvärr har jag aldeles för sällan tid med henne.

Men nu, egentligen, allt är värt det, allt. Till och med att jag är ensam med henne har sina fördelar, jag menar, nu kan jag iallafall flytta vart jag vill utan att behöva tänka på en pappa som har henne varannan helg eller så.
Hon blir så stor nu, större och större och jag märker mer och mer vilken underbar klok liten människa hon är, kan ni fatta att min kropp gjorde henne? Kan ni fatta att hon kom ut ur mig? hmm
Iallafall, ska verkligen försöka bli mer positiv Emmah, du är värd det, du är värd allt.
Mamma älskar dig okej!! Alltid, glöm aldrig det, och vad som än händer, vad du än gör, kommer jag alltid finnas där.






Kommentarer
Postat av: Stephanie Ampel

sv. gillar den typen av filmer :)

2008-10-20 @ 08:58:18
URL: http://ampel.blogg.se/
Postat av: Reffan

Väldigt sött barn!



Följ min blogg där jag skriver om våra stora bloggerskor, vi alla älskar gossip!

2008-10-20 @ 11:23:55
URL: http://refffan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0