Kanelbulledagen och om mysbyxor

JJajamen, hemkommer, och ja, hade mina mysbyxor idag i skolan, med en slappetröja, kom på en sak bara i skolan, jag glömde bh, haha, tur nog var det inget som syntes under min slappetröja så. :P Frös bara lite granna. När jag var ute, inne klarade jag mig, och ärligt, tror folk är rätt vana vid att jag kommer ena dagen finkläd, andra dagen slappekläd så ingen bryr sig. Hade lite maskara bara. Försökte ta kort, men det var för mörkt ute så de gick inte, och min kamera tror att blixt ska vara ett vitt sken starkt så bilden blir helt vit och inget ska synas alls.

Förresten, fick en kommentar av någon som hade en tävling om bloggdesign, så svårt bara att vara med och tävla om kommenteraren än anonym:)

Febern har lagt sig lite med, men hade rätt kul i skolan med de olika lagarna i skulle lösa. Fattar nu hur mycket skattepengar det går åt att lösa självklara fall bara för att vissa lagar kan tolkas så olika. Sverige hade kunnat vara ett rikt land, med våra skatter, men mycket går åt till att bråka om självklara saker.
Som det här, en mamma ringer till försäkringskassan på morgonen för att fråga om hon har rätt att vara hemma med sitt sjuka barn, försäkringskassan svarar ja. Under eftermiddagen ringer de upp och säger att det förresten inte alls stämmer, så hon får ingen ersättning för att vara hemma. Alltså har hon förlorat en dags arbete iomed hon från början fick beskred om att det gick.
Mamman tycker att försäkringskassan gjorde fel som sa fel från början, och begär 250 kronor i skadestånd, men Försäkringskassan vägrar, och drar igång en rättegångsprocess som varar i 4 år, kan ni fatta hur många miljoner vi snackar om här, 10 miljoner räcker inte.
Tänk vad mycket som istället kunnats göra för de pengarna, sattsa på pensinärer, sattsa på barn och ungdomar, skänka lite till mig, begär inte så mycket, 250 000 så skulle jag vara nöjd.
Ialf, ni fattar poängen, sånt gör mig så förbannad, varför detta slöseri med våra pengar på självklara saker, försäkringskassan gjorde fel, hon begärde bara 250 kronor, nog snackat, enkelt.

Jag tycker nästan att jag borde få all makt i Sverige så kan jag snabt avgöra sådana här fall i stället för att bråka i 4 år, hmm.. all makt åt Rebecca, vår befriare, haha.. okej, jag skojar bara.. lite granna iallafall.. kanske..haha

Spelade precis ballong spelet med Emmah, jag vann, hon är en jätte duktig förlorare, haha. Ne men jag e nog en rätt bra vinnare med. Haha..

Kanelbulledagen missade jag, så i helgen kanske Rebecca ska baka kanelbullar, kom inom så kan jag bjuda..mm.. skicka innan bara så jag vet vilken dag o tid ni kommer.:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0