Jag är sjuk, och Emmah sover

Usch, hatar när man skriver ett långt inlägg och allt bara försvinner, men min dator är inte den bästa heller.
Skulle önska mig en ny, om jag kunde, haha.
Ne men idag har varit en så grymt lång dag, en massa att göra, och det kommer inte bli bättre imon:(
Vill ni se mitt underbara schema?

07:30Gå upp, fixa oss iordning
09:00Lämna emmah på dagis
09:15Göra stallet, mocka 2 boxar
10:00Köra till Apoteket och syaffären
11:00Anlända hos David i Halmstad
11:15Beställa til för ansiktsbehandling
11:30Gå till espresso house, plugga med david
12:30Köra till skolan
13-16Föreläsning
16:30Anländer hem ungefär (ta en halvtimme ungefär att köra hem)
18:00Bolibompa
19:00Emmah ska läggas
19 -- Plugga, sy, duscha, sova

Usch, det västa är att jag är sjuk, har fått feber, samt, att jag glömde mitt p-piller i morse, så nu försöker min kropp få mens vilket resulterar i riktiga ordentliga magkramper som gör ont, riktigt ont.
Somnade när Emmah tittade på bolibompa, orkade tyvärr inte riktigt vara gullig och social med henne idag. Tur nog hjälpte mamma till att natta och läsa för henne, samt hämta på dagis iomed jag slutade så sent.
Tack mamma, det är ovärderligt med hjälp när man är sjuk.
Fast, kunde varit värre, tänk på min mormor, 8 ungar, och det enda hon gjorde dagarna i ända var att tvätta vid ån, hämta vatten vid ån, elda, laga mat, byta blöjor, snyta näsor och städa, tvätta mer osv. Man ska inte klaga, här har jag tvättmaskin, diskmaskin, visserligen har inte Emmah blöjor längre, men innan hade hon engångsblöjor som slängdes efter bruk och jag har damsugare, plus p-piller (som visserligen krånglar till min kropp, men jag har ialf inte 8 barn så..:)

Ne, nu ska jag sy och laga några av våra kläder, samt göra morgondagens schema. Kanske skulle röka en cigg med, hmm, skulle vara gott.

Kram kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0