Hår och hemmagjor på Cosmo

Tv1000 är bra att ha, älskar att kunna zappa och titta på en massa olika.
Kvällen här hos pappa har varit riktigt lyckad, och nu sover Emmah:) Jag tänkte plugga lite innan jag tvättar av mig inför natten och lägger mig.
Jag och David ska dela på en 90 säng, det är 45 cm var, det är rätt lite, men klarar vi det klarar vi mycket, haha. Ett litet test jag har, tycker ma verkligen om varandra kan man sova i den sängen en natt bara för att man vill sova med den människan.

På cosmos sida just nu kan du hitta perfekta altenativ till hårfrisyrer i höst, samt om hur du tar hand om ditt hår.
Håret är rätt viktigt då det är något som genast uppmärksamas på dig. Att håret ser bra ut är i vissa fall nästan viktigare än sminkningen. Tänk dig själv, fult hår med sminkning/snyggt hår utan sminkning. Ni ser själva bilderna framför er va?
Jag är rätt nogaa med mitt hår, försöker spara ut det nu med, och egentligen ska man klippa sig rätt ofta, men jag har inte råd med det, så jag investerar hellre i ett riktigt bra shampoo/balsam samt bra produkter. Sedan lockar jag det sällan med locktång eller plattar det, då det sliter grymt mycket. Om jag vill ha lockigt hår sover jag oftast med några knutar och sedan lite mousse i, så är det klappat och klart. Simple, ger dig alltid rätt.
Har också läst på Cosmopolitan i tidningen för ett tag sedan, att killar gillar det enkla mer också, för komplicerade uppsättningar var tydligen inte så populärt.
Läs också Cosmos "Fixa en hemmagjord hårkur"
Har fått för mig, att ju mer produkterna kommer från naturen, desto bättre är de för oss. Vi, vår hud, vårt hår osv är ju trotts allt naturligt, så det naturliga borde ju vara att använda mer natusliga produkter.
Men jag håller med, det finns ingen lyxigare känsla än att ha fina flaskor och skålar i badrummet med produkter som luktar gott och har mjuka pastellfärger, så se till att, för att få den lyxigare känslan med att till exempel använda ägg, vispa ihop det i en fin liten skål, tänd ett ljus i badrummet, genast ökar lyxkänslan, och det är så mycket billigare.
Vem gillar inte att spara in pengar? Mer shopping, en tripp över en weekend, eller en resa till Australien, det finns alltid pengar att spara, som man kan göra mycket mycket roligt med.

Nu ska jag läsa lite om succesionsrätten och sedan krypa i säng.
Sov gott allihopa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0