Vilken hud har du?

Jag och Rebecca har rätt olika hudtyper.

Jag är en av dom tursamma ungdomarna som faktiskt aldrig har haft speciellt mycket finnar eller pormaskar eller andra problem med acne. Men jag har däremot ett annat hudproblem (problem o problem, inte så stora problem om man jämför med barnen i afrika) jag är ständigt röd om mina kinder, dom är liksom "rödfläckiga".
Jag använder inga speciella tvättprodukter till min hy, för jag anser inte att jag behöver nåt. Men jag blir lätt torr så jag använder mycket fuktkräm.

Men Rebecca däremot har haft mer otur med hennes hy. Hennes hy är så beroende av hur hon mår psykist. Är hon stressad en dag dyker det upp en finne endast på grund av det, när hon har mens dyker det upp massa finnar. Och hon är ändå 23 år :)
Men hon använder bra tvättprodukter, för hon behöver ju det :) hon använder några produkter som heter Exuviance. (vet inte hur många ggr hon bett mig köpa dem till henne)
Men jag vet inte så mkt om den produkten, så ni får fråga henne om ni vill veta mer om den :)

Men även fast jag och Rebecca har så annorlunda hy så har vi faktiskt samma brunkräm.  Vi använder Cliniques brunkräm, som vi har köpt på kicks. Den är bra både mot fet och torr hy. Den finns för både problem hy och vanlig hy, och den är faktiskt jätte bra. Den är väldigt flytande och är väldigt lätt men samtidigt täckande. Den sjunker in i hyn snabbt utan att kännas fet. Från början hade jag problem med att jag tog för mkt. För den brunkrämen är så att ju mindre du tar desto bättre blir resultatet ! :)



Jag hittade även på Kicks en kräm till mina "rödfläckiga" kinder. Det är en grön kräm som ska gå ner på djupet och neutralisera det röda i kinderna. Den är också grön för att det tar bort det röda på själva översta hudlagret, så man ser genast bättre resultat på kinderna. Jag blev så glad när jag hittade den produkten att jag trodde jag skulle börja böla :) Jag kramade expediten faktiskt !



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0