Så förbannad

att man inte ens kan få missa en dag utan att allt ska skita sig. TYPISKT!!
Jag är alltid på G, gör alltid något, ensam men min unge, pluggar, städar, tvättar, ställer upp för kompisar, kör, kör ännu mer, sover alldeles för lite och har alltid 300 saker i huvudet att hålla reda på, och en stenkoll på planeringen krävs i mitt liv, har långa listor dagligen.
Men i förrgår struntade jag i listan, ville vara lite spontan, har inte mått helt hundra, plus att jag har bilen att fixa, för pengar jag inte har, den fixas idag, igår skulle vinterdäcken bytas, men så blev det inte iomed vi tog fel däck, så får försöka göra det i veckan, och ja ska hinna med en ombesiktning också, plus allt annat.
Självklart missade jag ett läkarbesök till Emmah idag. SJÄLVKLART. Bara för man har alldeles för mycket annat runt omkring sig, bara för att man tycker man kan una sig själv en lugn vecka. Det är bara skit med allting, precis allting. Det jobbiga också är att det är jag själv som ska hålla reda på allt, samt klara ut situationerna själv jämt. Jag börjar faktiskt bli lite trött på det nu. Att man aldrig kan ge någon annan det, och man VET att den personen faktiskt fixar det. Men nej, här minsann får man verkligen sota och kämpa på och försöka, spelar ingen roll att man är trött, sliten, sjuk osv. Herregud, lite deppig, ja men ta ett piller. Jajamen, i min situation är det jätte bra med piller, framför Emmah, när jag kör bil, o skolan när hjärnan ska vara fokuserad. Jajamen, tack snälla doktorn, ta bort från mig.
Man ska lära sig prioritera, hmm ska vi se
Emmah, kan jag ju inte prioritera bort
Skolan , mm, kanske, eller vad säger ni, jag menar, är man ensam o mamma får man ju räkna med att prioritera bort
Bilen om jag hoppar av skolan behöver jag ingen bil, skit bra.. då kan jag sitta är i ysby helt ensam jämt
Stallet då och då, funkar ju inte, får bortprioriteras, man kan inte göra saker som man tycker om när man är mamma
Kompisar ibland, nej, säg upp bekantskapen, sitt där helt ensam
Städa,  städning och sånt, skit i det, kan bortprioriteras
Tvätta Vem har sagt att man måste ha rena kläder,? och Emmah speciellt, hon skitar ju ändå ner dem hema tiden?
Bädda Nej
Plocka Varför
Egen tid Vaddå egen tid, tror du folk verkligen kan unna sig den lyxen nu för tiden, egen tid??

Jag borde och kan alltså prioritera bort allt i livet utom Emmah, så mår jag bättre enligt en ny metod jag läste om, samt känna efter innan man svarar ja. Hmm, vill jag stiga upp på morgonen - nej, vill jag laga mat - nej vill jag köra Emmah till dagis och sedan plugga - nej inte idag, vill jag komma hem svintrött klockan 5 varje dag - mm, nej

Som ni ser, det funakr ju inte att tänka så.....  man får helt enkelt bita ihop, stressa järnet, le och vara glad nästan jämt, iallafall när folk tittar och aldrig aldrig aldrig bli sjuk eller glömma skriva sin lista...
AAAAAAAAAAA!!!!!!!!

// (Vill bara påpeka att nu när jag skrivit av mig kommer allt kännas mycket mcket bättre, så ta mig inte på för allt stort allvar okej)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0