Rebeccas dag

Idag gick jag upp, och gjorde pannkakssmet, och medans David gräddade dem så gjorde jag iordning allt här nere, bädda sängar, klä på mig och Emmah, städa iordning lite osv.
Sedan bar det av till stallet, och jag mockade, tog mig 1 1/2 timme att bara fixa mockning och mat till 2 hästar, men det var riktigt fullt i deras moxar så. Sedan red jag lite, barbacka.
När jag sedan skulle longera Bellen och låta David sitta på så började bellen skritta rätt snabbt och han frågade om hon travade, ne sa jag och smackade på lite för hon stannade nästan, samtidigt som han råkade skänkla på och full fart blev det på henne, först trav några steg, sedan galopp, och han höll på att flyga av och drabbades av panik, haha. Det såg så kul ut men jag förstår att han blev rädd. Det viktigaste är egentligen bara att hålla sig kvar. Fick stopp på henne med rätt snabbt så det var ju tur, haha.

Nu är mina mostrar här på besök, jag har 6 stycken, men bara två av dem är på besök, hehe. De har en jack russel terrier med sig som är 6 månader och riktigt riktigt söt.
Jag vill också ha en hund, fast, jag kan inte ta det ansvaret nu tyvärr med Emmah,skola och hushåll
Skolan är ju planlagd 40 timmar i veckan, men det är ju mer än så man pluggar.

Snart kommer Thess, hon var hungrig så. Haha

Ses och höres snart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0