Om man vill ha en förändring

krävs det att det är mångs som försöker förändra (och föhoppningsvis är förändringen bra för alla, eller de flesta)
Vi lever i ett samhälle o samma värld på precis samma jordklot och ändå är människan faktiskt rätt egoistisk.
Något jag också har blivit chockad över är alla kommentarer på "men orka tänka"
Om alla bara fortsätter i samma mönster, utan att reagera och utan att diskutera problem eller fel i samhället kommer en bättre förändrin aldrig hända.
Varför tror man att det räcker med att rösta en gång vart fjärde år och sedan ska man inte bry sig mer.
Menar inte nu att alla ska bli politiker, men jag vill ha åsikter, kommentarer, förändringsplaner ocj liknande.

Barnfrågan jag hade, kn förklara den närmare.
I dagens samhälle krävs att alla jobbar, helst heltid (om man har något jobb) och vi överlåter mer och mer på dagispersonalen och på samhället vad gäller våra barn. Tack för dagis säger jag bara. Men, vilka negativa effekter har dagis? Eller frågan kanske är felformulerad, vilka negativa effekter har det på barnen att föräldrarna är mindre med dem?
De positiva effekterna vet jag, och de är rätt många, de blir sociala, lär sig hänsyn osv, men, tonårsdepritioner som bara blir vanligare och vanligare, varför? 
Vad vill vi vuxna föräldrar, (eller andra som vill ha barn etc) vill ni kombinera karriär och barn, eller vill ni vara hemma med dem fast inte har någon möjlighet?



Nu ska jag iallafall börja klä på Emmah inför dagis och sedan köra henne. Får sedan åka till stallet och ta hand om hästen idag också, sedan blir det bara att plugga vidare på Socialrätten.
Nu väntar kaffet, som alltd är ett måste på morgonen


Lite suddig bild, men den funkar. i Eftermiddag ska jag och Emmah baka, lussebullar och pepparkakor.
 

Kommentarer
Postat av: Emil

jaha så du ska baka och stå i...det är verkligen sant det du säger att kaffe är ett måste på morgonen.

ps härlig bild på emma :=)

2008-11-26 @ 10:42:40
Postat av: alecc

okej.. hade

2008-11-26 @ 12:35:38
URL: http://alecstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0