Hur är en bra förälder?

Först och främst är det min fråga till er, behöver kommentarer, LÅNGA, om hur en bra förälder är.
Tänker inte fråga er hur en bra mamma är, för jag tycker man ska se lika på föräldrarollerna.
Det jag funderar på, är hu är man en bra förälder, vad är viktigt?
Först kan man ju kanske svara på hur en bra förälder är, sedan kan man ju alltid försöka svara på om detta funkar att efterleva i dagens samhälle, med den vardagen vi ofta har, länge på jobben, hämtar sent osv.
Ge mig nu tankar och reflektioner.
Jag tänker i nästa inlägg skriva vad jag själv tycker hur en bra förälder ska vara, men svara så länge ni.
Jag läser ju Socialrätt nu, och det jag funderar mer och mer på är hur vi ska kunna vara bra föräldrar samt fungera i samhället. Finns ju så mycket debatter om Curlingföräldrar och så nu för tiden så.

Färdiga, Klara och GÅÅÅÅÅ!!!!!!!

(Behver detta till mitt skolarbete så kom igen nu *blink blink*


Han åka lite pulka med Emmah idag, eller åka och åka, drog runt henne lite i pulkan på gräsmattan. Snöar tydligen idag i mestadelen av Sverige, men här nere, nepp.


Ser ni va lite snö? Fast Emmah är glad. Och ta det lugnt, hon har minst 3 byxor på sig under så hon fryser inte ihjäl.


Åh vad kul hon tyckte det var. Fast jag var väl mindre lycklig då min kondition är noll och jag fick springa en hel del.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tipsar dig om att gå in på min barndomsväns blogg o läsa: http://iskugganavminbarndom.blogg.se/ där hon från början tills nu skrivit om hur det är att vara förälder. Hon är 20år och nybliven mamma för en månad sen...

2008-11-24 @ 19:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0