En underbar fredagkväll

Så, kollat på idol idag:) Vet dock inte vem jag hejjar på, för egentligen hatar jag tävlingar, att någon förlorar, och att bara en kan vinna. Tycker så synd om de som förlorar.
Sedan har jag stickat, kul va, på Emmahs tröja, har bara två armar kvar att sticka till tröjan så är den färdig, eller snarare en och en halv arm kvar.
Kul liv man har när man har barn va? :) Blev erbjuden att följa med och bowla, men iomed jag inte fixat barnvakt så..
Fast jag tyckte och tycker det är rätt skönt på något sätt, här sitter jag, i slappekläder och håret är inte borstat sedan jag duschade så det står lite hit och dit, och jag har tagit det lugnt, utan krav, utan förväntningar, utan besvikelser och bara haft det riktigt skönt.
Jag gillar att sticka, och jag gillar att för en gångs skull titta på tv:)
Så jag är nöjd.
Saker man tar för givet när man inte har barn ställs på ändå när man väl får dem. Man är van att kunna göra spontana saker, köpa mjölk klockan halv 8 om man kommer på det, sticka iväg med kompisarna ut, sova ut en lördag. därför kan det ju verkligen komma som en chock och ibland vara riktigt jobbigt när vardagen alltid är vardag och rutinerna alltid måste hållas, annars rasar vardagen, och impuls existerar inte längre, men så länge man fortfarande unnar sig saker på egen hand ibland, och faktiskt försöker se det hela positivt så funkar det. Jag trivs med livet, men för ett år sedan gjorde jag inte det, stressen och att inte riktigt kunna vara mig själv kändes det som. För innan var jag en väldigt impulsiv spontan framåt och öppen tjej, men hela det har förändrats nu, och när jag lärde mig acceptera mitt nya jag har jag blivit mig själv igen, fast på ett annat sätt.
Man kan kalla det mognad:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0