Ansiktsmasker

För att göra egna ansiktmasker hemma krävs inte mycket, och det är billigt med:)

* För torr eller solskadad hy: Mosa en halva avocado.
* Mask som mjukar upp och återfuktar: Mosa en banan, ta 5 msk havremjöl, 1 msk honung och lite vatten om det behövs och blanda till en jämn smet.
* Uppfriskande och rengörande mask: Blanda 3 tsk olivolja med 4 stora bitar av krossad ananas.

                                

Det som är riktigt bra med olivolja är ju att det funkar inte bara till maten, använd det till torra fötter, smörj in fötterna och på med supertjocka sockar över natten, smörj på händerna. Använd i ansiktsmasker, eller använd i håret, på slitna toppar och liknande. Bra köp, men rekomenderar att köpa någon lite dyrare än de billigare varianterna, men menar nu inte de dyrare för över 100 kronor:)

Fas, även fast jag försöker hålla mig till så naturliga produkter som möjligt, och att göra det själv, så var jag lat idag och köpte faktiskt färdiga ansiktsmasker.
 Behövs nu när det är så kallt och blåsigt ute.

Ska snart titta på filmen, how to make an amerikan quilt, såg den för flera år sedan, men har för mig den är SÅ bra.
Tittar just nu på bonde söker fru:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0