Rakade ben, långa duschar och dammsugning

Ojsan hoppsan, jag slapp hämta Emmah. Mamma och Morgan hämtade istället för de skulle ändå köra förbi dagiset på väg till Maxi.
Nu har jag istället ägnat mig åt dammsugning, vilket är ganska tråkigt, förutom när man verkligen ser skillnad på före och efter.

Passade på att duscha med,  LÄNGE!!

Rakade benen också, hade glömt hur skönt det är med lena ben så ska nog raka dem lite oftare hädanefter..

  
   
Jag fick i present av mitt ex, en ORDENTLIG rakhyvel, och den är underbar.
Har bara skurit mig en gång på den. Man måste bara vara försiktig när bladen är som nyast, annars är den super bra, rakbladen håller i evigheter också.
Han sa när jag fick den, att om det tog slut skulle jag slänga den, "jaja visst sa jag", på engelska, (för han kom från USA). Men precis som om jag skulle slänga den!?

Här är en del av min badrumshylla. Tog Natusans BabyOlja på mig idag efter duschen, men den var svår att spruta med med vänster hand, och på ryggen. Föredrar BodyShops produkter, fast de är dyra. En massa parfymer har jag också, Och jag som knappt använder parfym.


Tyvärr tog varmvattnet slut när jag höll på att raka benen, suck, händer mig alltid. Men tydligen ska ju det vara riktigt bra för blodcirkulationen så tänkte på det samtidigt som jag duschade av mig det sista.
Bör påpekas att en LÅNG dusch för mig är ungefär 13 minuter, och längre än så kan man ju tycka varmvattnet borde räcka.

Nu ska jag roa mig på andra sätt innan Emmah kommer hem.
Kram kram

Ps, något jag lärde mig av mitt ex när vi var ihop, han var ju från USA, är hur annorlunda de tänker. Först tyckte jag det var riktigt ytligt, sen kom jag fram till att de bara är så. Att så länge allt ser bra ut på bilder, att man ler och verkligen visar hur bra allting är, så är det bra. På facebook lägger man ut bilder för att visa alla hur kul festen var (som kanske inte var så rolig) och man visar familj och vänner hur lyxigt, coolt eller häftigt något var. Och man ska alltid le, även om man är ledsen. Säger nu inte att alla Amerikanare är sådana, men han och hans familj var definitivt sådana.
Man dömmer någons livskvalite på hur bilder ser ut. hmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0