Jaha-upplevelser

Jaha, ute är det riktigt mörkt, usch, det hinner ju nästan inte bli ljust innan det ska bli mörkt igen.
Suttit och pratat lite med Monica idag, om föräldraskap, och grejjen med att prata med henne är att båda får jaha-upplevelser.
Eller, ja så kan man nog uttrycka det, man har ju som bekant väldigt svårt för att stiga ur sig själv för att se saker från andra perspektiv ibland, eller se sig själv från andra perspektiv.
Ganska lärorikt faktiskt, skulle man göra oftare kanske, fast o andra sidan så gör jag det nästan varenda gång jag pratar med Monica.
Lärde mig idag att jag kanske inte är så egoistisk som jag trodde, och som jag alltid får höra, haha. Även fast jag brukar gnälla en del, är det ju ändå alltid jag som ser till att saker blir gjorda, eller uppoffrar mig själv osv.
Eller som Monica sa, att ta hand om ett barn är nog den mest oegoistiska handlingen man kan utföra, under vilkor att man gör det bra då. Sant sant!

Kanske kanske ska åka till Kanarieöarna med dem i januari, och då känns det helt okej att resten av min familj åker utomlands utan mig.

Emmah vekar vara på toppen humör idag, har kommit på att om jag springer med henne i famnen så skriker hon inte lika mycket för att hon inte vill hem. Så jag springer på och låtsas vara häst, räknar kallt med att jag kommer ha topp-kondition om några veckor.

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0