Emmah blir snart ett år äldre

Någon fyller år på Söndag. Hela 5 år blir denna plutt.
Nämligen Emmah, min bebis. Jag lovar er, tiden flyger iväg och det märks verkligen när man har barn.
Hela 5 år.
Därför fick jag för någon vecka sedan en svårare positiv-kick och råkade bjuda 14 barn till hennes kalas.
Hörde ni, 14 barn som ska in i vår lägenhet, ni vet ju att det inte är stor. Hur tänkte jag där??

Nej men det ska bli kul, det enda som jag nu funderar på är hur jag ska hinna baka tårta, rulltårta och negerbollar chokladbullar, storstäda, få undan tvättberget i badrummet med en ickefungerande tvättmaskin, hinna klippa gräsmattan OCH skriva färdigt ett arbete vi har till på måndag, samt att jag sagt att jag ska skriva på arbetet ikväll i halmstad med en gruppmedlem, men jag har ingen bil och ingen barnvakt. Spännande!! Just det, behöver handla också.

Bullar är färdiga iallafall. Så då är det bara allt annat färdigt. Detta ska bli intressant om inte annat och är det kalas så är det, här slår vi på stort för mitt älsklingsbarn blir hela 5 år gammal. TJOHEJ...

Nej jag tror jag måste sätta igång nu, men först. KAFFE!!! .... lite hjälp kanske?? Någon av er kanske är grym på det här med gräsmattsklippning, eller storstäda badrum, eller skriva utvärderingar ur en socialpsykologisk blick?? Någon?? INTE?? nehenej, oki..då gör jag et själv

Kommentarer
Postat av: Magnus Snositiv

Har du tagit på dig så mycket saker själv, så får du ju rimligen se till att fixa det själv :)

2010-05-14 @ 15:48:13
Postat av: T

Säg till om du behöver låna gräsklippare eller tvättmaskin. Och det heter NEGERBOLL! Och du kan hämta ut en gratis födelsedagspresent på BR leksaker, har nog fått 20 mail av dem :)

2010-05-14 @ 22:21:05
Postat av: Magnus

Ja, det heter negerboll! Instämmer =P

2010-05-14 @ 22:45:42
Postat av: Madde

kalaset gick ju fint utan några värre incidenter och Emmah var lycklig :) Hur ska vi fira dig på torsdag nu då? ;)

2010-05-18 @ 10:13:11
URL: http://pixiebob.blogg.se/
Postat av: Magnus

Kasta henne i sjön =D

2010-05-18 @ 14:46:41
Postat av: Magnus

Skrivet i annan text: Positiv-kick



Tyvärr, hjärntvättningen funkar inte :).



Och Fahrenhit filmen... jag hatar båda internet-filmen och Michael Moores film med samma namn. Crap crap!

2010-06-01 @ 01:42:10
Postat av: Alexandra

Vilken fin blogg du har :)



Allt bra med dig?

2010-06-08 @ 09:35:47
URL: http://stadsglitter.blogg.se/
Postat av: Valentina

vad pluggar du för något. jag kund eha hjälpt dig med din uppgift , lite sent så här när jag upptcäker din blogg nu.

Läseer till Fritidspedagog och e klar om hundra år verkar det som ha ha ha



Fin blogg, stor din tjej e. Av texten du skriver så är martin inte emmmahs pappa.. träffar emmah sin pappa något?

Ha det bra.

// V

2011-02-27 @ 09:28:35
URL: http://valentinabara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0