Får pengar idag

Åh vad skönt det är att börja måndagen med sovmorgon.
Emmah ska till dagis klockan 10, och jag börjar skolan först i eftermiddag. Men innan dess har jag en ganska intressant bok om projektledning att läsa :)

Så, klockan 9 gick vi upp, och här sitter jag och Emmah, hon äter frukost och jag dricker kaffe.

Idag har jag fått pengar, så räkningar ska betalas, och sedan ska lite sparas.
Det lustiga är att jag fick en kommentar av någon som tyckte att hade man mycket pengar men sparade dem så levde man inte för nuet.
Kanske, kanske inte, men jag har alltid försökt hålla en balans mellan att leva i nuet och planera för framtiden.
Nuet skapar framtiden, och alla steg eller val jag gör nu blir framtid, precis som de val man gjorde förr påverkar ens nu. Allting blir en cirkel, och jag har alltid varit rädd för att trampa runt i samma mönster och i samma cirkel.
Visst, det mesta i framtiden blir  bra, men det kanske kunnat bli ännu bättre. För att om alla människor i slutändan ändå tycker att ens val är bra, varför finns det då så mycket stress, psykisk ohälsa samt fysisk ohälsa?

Aja, nog om detta, nu ska jag lämna barn på dagis och sedan betala mina räkningar. Älskar att ha det gjort. Då vet man att det är färdigt och man inte behöver tänka på något sådant :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0