Nybakat

Ligger i sängen och äter nybakat bröd med skinka på.
Har också nyligen pratat med "daten" jag träffade för ett tag sedan.
Tror det blir 5 sammanlaga gånger vi träffats nu.
Första daten, fika. Andra dejten, fika. Tredje gg träffades vi ute. Folk pratade hela tiden med honom så när vi gick iväg för att få prata ifred möter vi en förbannad engelsman som kastar en telefon, och efter detta en lös hund med husse springande bakefter.
Fjärde gången var vi på en lekplats med Emmah (under beteckningen kompis) och femte gången blev igår då jag snabbt svängde inom för att ta en cigg som inte blev bara en cigg utan flera.
Vi får la se va som händer helt enkelt.

Hittade en lista häromdagen som jag skrev när jag var 19 år på hur min drömkille ska vara:

Älska mig och bebisen
Vara säker på sina känslor för mig, känna att jag är den rätte
Kunna visa sina känslor för mig, ta på mig, hålla om mig, ge mig pussar då och då etc
Kunna prata om allt mellan himmel och jord
Kunna flumma och busa
Ansvarfull men inte tråkig
Ha varit med om mycket, då man blir djupare som människa då, och har utvecklats mer
Kunna förstå mig
Han ska kunna hantera mig, att ibland bara få vara liten och ja, jag är en komplext människa
Vilja veta saker om mig
Bra sexliv som inte får bli tråkigt efter ett tag
Kunna titta på mig ibland och tänka "fan vad glad jag är jag har henne"
Tycka om barn
Acceptera bebisen och vilja ta ansvar över henne
Kunna ha en rolig vardag, med alla måsten, men tillsammans kan man göra det roligare
Inte vara egocentrisk
Inte få mig att känna mig mindre värd
Inte få mig att känna mig dum
Vara smartare än mig, men på ett bra sätt
Måste kunna tänka mycket, på allt, världen, samhället eller på små obetydliga saker
Vilja gifta sig
Spontan
Ta hand om sitt utseende
Kan sköta ett hushåll så vi kan ha delat ansvar där
Ha ungefär samma framtidsmål så ingen ska behöva uppoffra en dröm för den andre
Inte ge upp för minsta lilla
Om han inser att jag är den rätte ska han kunna visa det, för jag kommer vara osäker tills jag är säker
Kunna sova med mig i en liten säng, för han vill vara nära
Kunna se filmen "dagboken" och förstå vad jag är ute efter, varför jag gillar filmen
Hålla om mig när jag drömmer mardrömmar. Jag måste få veta att han finns där.

Självklart är det saker jag skrivit som jag känner jag själv kan hålla.

Hahaha, tänk om jag följt den listan tidigare. Här har man istället gjort tvärom på listan. Träffat killar som haft svårt för Emmah, egocentriska, inte lyssnat, skitit i sitt utseende, fått mig att känna mig mindre värd ochsåvidare.
Jag säger då det.. Men jag hoppas jag har lärt mig av alla mina misstag nu faktiskt.
Någon som iallafall kan uppfylla de flesta saker på listan måste ju finnas. Jag säger inte nu att jag måste ha någon. Jag nöjer mig inte med vad som, men jag skulle vilja ha ngn, och få älska över allt annat.

Nu ska jag titta på en film. Vi höres och jag hoppas ni har det bra


Kommentarer
Postat av: T

:)

2010-04-15 @ 09:00:51
Postat av: Miranda

Jag tycker att du har en skitfin sida! Har du lust så slå även ett öga på min :D.

2011-07-11 @ 14:40:37
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0