Någon sa att...

Någon sa en gång att:
Om något verkar för bra för att vara sant, är det ofta det.

Sitter här och har en skum känsla.. fast sån är jag..

Men varför måste det vara så, varför kan inte osannolika saker inträffa?
Klart de kan.. så måste det vara, att osannolika saker kan inträffa.

Vad har vi annars att leva för, att hoppas på, att drömma om?

En dröm är väl inte ett realistiskt tänkade, en dröm är en dröm för att den ibland kan verka ouppåelig, men ibland händer det osannolika, en dröm blir sann.

En kille eller en tjej kanske kan vara så bra som han verkar, man kan vinna på en trisslott, en vän kan komma när man minst anar det och hjälpa en ur en riktigt knipa och en dröm man har om någonting som man tror aldrig kommer ske, kanske sker en dag.

Jag tänker fortsätta tro på det osannolika.. och det spelar ingen roll hur mycket livet eller människor försöker få mig till att bli realist, jag tänker fortsätta tro..


Kommentarer
Postat av: linnea

Fortsätt tro! Personen som sa så, kanske inte varit med om något som var så overkligt, men kanske för att han eller hon hade för overkliga drömmar, eller för höga förhoppningar om verkligheten?

Det lilla man själv tycker är helt magiskt fantastiskt, brukar också kunna vara det. Bara man själv väljer vad man vill tro på, och vad man själv gör för att det ska bli verklighet, ibland får man kämpa lite;)

kram!

2009-11-03 @ 15:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0