Söndag morgon

Goder morgon!

Har ni någon gång funderat på vem ni är, och varför ni är dem?
Varför ni blev den ni är, och vilka ni har att tacka för det.
Människan är ganska rolig, men egoistisk, för man tycker ju alltid på något sätt att man själv är ganska bra, trotts ens brister, fast vissa tycker ju inte ens de har några brister. Många tycker att de är helt perfekta och är den ideala människan, den människa alla borde utgå ifrån, trotts stora brister.
Sådana människor tycker jag är roliga, för självkännedomen finns inte där! Hehe

I alla fall, oftast är jag ganska negativ mot människan, mot mänskligheten.
Men idag, just idag, tycker jag om människan. För kärlek mellan dem finns, även fast man inte upptäcker det, och ja, idag, idag, tycker jag om människan, för hennes anpassningsförmåga, för hennes livsvilja, för allt hon har gjort hittills, för allt det goda som finna i henne..

Så nu ska jag fixa iordning oss, sedan på kalas.

Puss så länge //

Ps, känner mig på grymt bra humör idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0