Emmah

Emmah idag

Emmah today



Jag ska alltid uppmuntra Emmah till skolan, och att bli smart. Jag ska försöka uppmuntra henne att följa sina drömmar och att hon får en lycklig barndom med trygghet. Samtidigt ska hon uppleva saker och se världen.
Jag ska lära henne att visa hänsyn, empati och sympati, men samtidigt att ta hand om sig själv. Den här världen främjar egoism och för att överleva kan man inte tänka för mycket på andra, då utnytjar de dig.
Hon ska lära sig saker som att hugga ved, sticka och brodera för att de gamla arven från våra generationer ska gå vidare.
Jag kommer göra fel mot henne ibland, kommer bli arg och skrika eller göra något annat fel, men lär jag henne att mammor också kan och får göra fel så länge man ber om ursäkt och försöker förbättra sina fel gör det inget. En mamma är också en människa.
Jag älskar henne och jag hade aldrig kunnat få ett bättre barn än henne.


I will always encourage Emmah to school, and to get smart. I will try to encourage her to follow her dreams and that she have a happy childhood with the security that I will allways be here. At the same time, she will experience  things and see the world. I will teach her show consideration, empathy and sympathy, but at the same time to take care of herself. This world encourages egoism and to survive you can not think too much on others, then they use you.
She should learn things like chopping wood, knit and embroider to the old legacies of our generations will live on.
I will make mistakes against her at times, will get angry and yell or do something wrong, but if I teach her that mothers can and may make mistakes as long as you apologize and try to improve their mistakes is it ok.
Mothers are humans too.
I love her and I had never been able to get a better child than her, for me, couse I know her, she has my blood.

Kommentarer
Postat av: Madde

Emmah är ett underbart barn :) Du har redan gjort ett underbart jobb såhär långt, det märks att hon är trygg och lycklig. Blev så glad av att se er tillsammans i fredags, det händer ju inte att jag träffar er så ofta :) Det får vi ändra på tycker jag ;) Kram!

2009-01-25 @ 20:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0