Society

Förlåt idag igen för riktigt dålig updatering. Datorer och kameror har bråkat med mig hela dagen och jag har helt ärligt stressat skiten ur mig idag med både skola, stall och en massa ärenden som ska göras. Sedan var det matlagning och nattning och städning som gällde, och äntligen funkar en dator.

Trevligt iallafall att David kom på middag, även om han säkert märkte min stress och jag sprang och gjorde en massa saker samtidigt.

Imorgon har jag en lista på bara 5 saker som ska göras (än så länge)

Nu ska jag sitta och skriva ut en massa kurslitteratur. I skolan idag fick jag reda på att vi som läser sociologi ska vara små rumpnissar, som alltid ifrågasätter precis allt.
Jag kommer bli en mycket jobbig människa från och med nu, till och med värre än innan, och vi kan börja med frågan, varför ser samhället ut som det gör idag med alla de olika osynliga reglerna vi har, man sjunger ju till exempel inte i en kö, men vad skulle hända om man gjorde det?


Sorry again for really bad update today. Computers and cameras has been messing with me all thay and honestly Ive been stressing shit out of me all day with school, stable and some other things I had to do. Then it was cooking and make Emmah go to sleep, and then it was time for cleaning.

Really nice David came for dinner thoue, even if he for sure noticed my stress and did alot of other stuff at the same time.

Tomorrow I only have a list of 5 things that needs to be done (at least for now)

Now I need to find some schoolbooks at the internet. Today at school I was learn that we who study sociologi should be like small rumpnissar (buttnissar, from a swedish movie Ronja) whos question everything.
Im going to be a hard person to deal with from now on, even worse than before, and we can start with the question, why does society looks the way that it does today with all the invisible rules we have, you dont sing for exampel in a line, but what would happen if you did it?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0