Good morning and missunderstandings

God morgon.

Tänk vad språk är hemskt egentligen, man kan missuppfatta allt, eller läsa/höra precis vad man vill höra eller läsa en massa mellan raderna, Egentligen är det ju uppgjort för missuppfattnintar vad gäller vad man säger och hur det kan tolkas.

Finns en del som tydligen har missuppfattat en del också om mig, till exempel att det enda jag vill är att komma till USA, och jag visst, på semster eller för ett år kanske, men det vill jag med andra länder också, åka till. Jag vill inte vara kvar i samma land för alltid, jag vill utforska världen, lära mig med om olika länder, kulturer. Det är väl inget fel med det?

Jep, jag festar ibland, även fast jag har barn. Men jag sitter hemma också ibland, eller oftast faktiskt. Jag har fötterna på jorden, men jag gillar att drömma och har ungefär 120 000 olika drömmar i mitt liv, det ska man ha, drömmar, mål osv.

Jag kommer alltid kunna bli missuppfattad. Men jag får ta det helt enkelt, men glöm inte att det är en blogg som läses, och allting kan vara relativt.

Eng, translates this later, need to eat breakfust, and drive Emmah to daycare

Kommentarer
Postat av: johan gabsky

jag tror du bara uppfattar framtiden som den är

år 2008 är inte som år 1908

då folk-hem´s tanken slog igenom en gång



så du blir inte ensam på resan

men jeg tror vi lever i en brytningtids där det

invanda måste lära samleva med en ny tid



vi får en slags nomader (vandrande folk)

som väljer att leva olika perioder av sitt liv

på olika platser på jorden och att det blivit

teknisk och ekonomiskt plus altmera politiskt möjligt att leva så utan att vara stenrik



det är bara fråga om livsval

några är konservativa och väljer

andra lösningar andra ger sig ut

på "Lycko-Pers" resa för att finna

krukan med guld vid regnbågens ände

och väljer äventyret



en gång var det få förunnat

nu med öppna gränser i en global värld

så kan alla som vill och vågar göra detsamma



det vill självklart ochså främja

den mångkulturella förståelsen

och förhoppningsvis bringa lite mera fred

i världen



har själv en grabb på 19 som jeg ser

då och då även om han sen nåra år bor hos mamman



för honom och hans generation är det en självklarhet

som dom desvärre alltid måste försvara inför

oroliga föräldrar som inte helt orkat hänga med i utvecklingen





ett steg i taget så når du månen

en dag lycka till!



Johan

2009-01-15 @ 21:53:17
URL: http://myspace.com/menadblondie
Postat av: johan gabsky

jag tror du bara uppfattar framtiden som den är

år 2008 är inte som år 1908

då folk-hem´s tanken slog igenom en gång



så du blir inte ensam på resan

men jeg tror vi lever i en brytningtids där det

invanda måste lära samleva med en ny tid



vi får en slags nomader (vandrande folk)

som väljer att leva olika perioder av sitt liv

på olika platser på jorden och att det blivit

teknisk och ekonomiskt plus altmera politiskt möjligt att leva så utan att vara stenrik



det är bara fråga om livsval

några är konservativa och väljer

andra lösningar andra ger sig ut

på "Lycko-Pers" resa för att finna

krukan med guld vid regnbågens ände

och väljer äventyret



en gång var det få förunnat

nu med öppna gränser i en global värld

så kan alla som vill och vågar göra detsamma



det vill självklart ochså främja

den mångkulturella förståelsen

och förhoppningsvis bringa lite mera fred

i världen



har själv en grabb på 19 som jeg ser

då och då även om han sen nåra år bor hos mamman



för honom och hans generation är det en självklarhet

som dom desvärre alltid måste försvara inför

oroliga föräldrar som inte helt orkat hänga med i utvecklingen





ett steg i taget så når du månen

en dag lycka till!



Johan

2009-01-15 @ 21:56:20
URL: http://myspace.com/menandblondie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0