Older people

Idag har jag varit i Halmstad för att prata med äldre människor.
Jag och Joanna pratade med en tant som var 83 år (förstå ni? och hur mycket hon varit med om)
Vi pratade om då och nu, och när hon blev "vuxen". Hon tog klivet ut i vuxen världen när hon var 14 år, och hon sa även att det viktigaste i livet är familjen. Hennes barn och barnbarn kommer ofta och hälsar på samt tar hand om hennes städning och tvättning en gång i veckan. Beundransvärt. Jag är imponerad över hennes synsätt och allt hon varit med om.
Det hon sa att hon saknade mest var sin rölighet, att kunna springa eller gå i trappor ordentligt. Här går jag omkring och tar sådana saker för givet. Vi borde vara mer tacksamma över det vi har.
Hon tyckte det var riktigt trevligt att prata med oss, och var riktigt glad över det, som hon sa, ingen gör det mer.
Det ska jag börja göra oftare, prata med andra människor, speciellt äldre.
Today I´ve been in Halmstad to talk to older people.
Joanna and I talked to a lady who was 83 years old (do you understand, how much shes been trough)
We talked about now and then, and when she became an "adult". She took the step to the adult world when she was 14, and she also said that the most important thing in life is the family. Her children and her granschildren visit her often and also take cares of her cleaning and washing once a week. Admirable. Im impressed over her approach and everything shes been trough.
What she missed most was her mobility, she told us, to be able to run around or walk in stairs properly. Here Im walking around and takes that for granted. We should be more gratefull for what we have.
She thought it was really nice talking to us, and was so happy about it, as she told us, noone do that anymore.
Im going to start doing that more often, talk to other people, specially older people.

Så här såg jag ut idag, ni får en rätt bra överblick på hur det ser ut i min källare också=)
This is how I looked today, you get a pretty good overview on how my basement looks too





Linne/linen - Odd Molly
Kofta/Cardigan - H&M
Jeans - Vero Moda
Halsband/necklace - cocoo.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0