Busy day

I förmiddags slängde jag ut Emmah att leka själv på tomten, efter att jag fått henne att lova på heder och samvete att inte gå ut på vägen.
Visserligen bor vi på en gata så föreställ er ingen motorväg nu eller så.
Oj kanske ni tänker, vilken hemsk mamma, som släpper ut sitt barn "själv" på tomten, hon är ju så liten.
Jaha, säger jag: Men ungar förr i tiden fick ju faktiskt klara sig själv en del, och Emmah blir ju trotts allt 4 år snart. Sedan var hon bara ute i 30 minuter, och även fast jag hade tänkt städa under den tiden, så stod jag mest i fönstret och tittade på henne.
This morning I threw Emmah outside to play for herself in the garden, after I made her promise me on honour and conscience not to go out on the road.
Admittedly we are living on a small street so dont portray a highway now.
Oh, maybe you are thinking, what a terrible mum who let her child go out by her self in the garden, shes so small.
Well, Im saying: But before in time kids had to manige themself, and Emmah is almost 4 years old. She was only out for 30 min, and even if I had planes to clean when she was outside, I was most of the time standing at the window and watshed her.

När jag var liten brukade vi få vara ute ensamma, jag och mina syskon, ibland låstes dörren till och med och ibland fick vi göra våra behov ute, jajamen, det var tider det.
Fast jag har väl inte tänkt vara riktigt lika drastisk, men det är bra att vara ute, frisk luft, och hon får använda sin fantasi.
When I was young we had to be out by ourselfs alot, me and my sister and brother, sometimes they even looked the door so we needed to do our needs outsaide, yesyes, that was times.
But I have no plans on being that drastic, but its good to be out, fresh air, and she have to use her imagination.





Sedan lagade jag soppa, Gulasch soppa, med en massa vitlök, lök, och grönsaker, så att det blev en riktig anti-förskylning-soppa
Then I made some soup, Gulaschsoppa, with alot of garlic, onions and vegetables, so it became a real no-cold soup, to make the cold go away.






Sedan var vi ute och gick en runda, Emmah både gick och blev körd i pulka, men jag glömde något av det viktigaste.
Nej jag glömde inte Emmah, jag glömde kameran.
Var ute nästan en timme, vilket blev lite för länge, men men, så kan det gå när man har kul.

Then we took a walk, Emmah bouth walked and was driven in the sledge, but I forgot something most important.
No, I didnt forget Emmah, I forgot the camera.

Was out almost more then an hour, got a bit to long time for me, but but, that can happen when you have fun


Kommentarer
Postat av: Anonym

www.rebbz.bloggspace.se

2009-02-19 @ 17:24:43
URL: http://www.rebbz.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0