mammans ständiga lott, dåligt samvete

och det har jag nu, suck. Grejjen är att Emmah har varit trött och grinig hela dagen, tror inte hon har varit tyst en sekund idag, eller jo, när jag satte henne framför tv:n i stallet 3 minuter (lovar att det inte var mer) för jag skulle försöka släpa in 2 tjuriga damer från hagen (hästarna) tydligen ville de inte gå i den mörka gången som de kallar den själva, så en annan får släpa sig ut i kylen och traska en bit för att leda dem.
Den stundern var Emmah tyst.
Men jag har licksom inte varit på det bästa humöret idag jag heller, hmm, fullt upp emd flytten, och saken mellan mig och Emmah är att vi har lika dåligt humör, lika lite tålamod, och är lika envisa.
Hon blev jätte arg för att jag packade upp mina böcker i bokhyllan och skrek och skrek och skrek, osv. Ungefär så ser dagen ut.
O jag vet att man får ha dåliga dagar, både för min hälsas skull, men även för att visa henne att man får vara ledsen och arg (ibland) och glad.
Men nu har jag dåligt samvete, suck, idag var igen bra dag. Får gottgöra imorgon, då är det Julskyltning i staden Laholm.

Om man är två, och inte orkar mer, då kan man gå iväg en stund, lämna barnen hos den andra för 2 minuter för att bara kunna andas. Det funkar inte när man är 1, djupt va? kom på det innan idag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0