Hopplös eller negativ realist?

Nu ska jag lägga mig för att sova, eller först ska jag läsa lite i "Brunstkalendern" boken jag köpte för någon vecka sedan.
Den är faktiskt riktigt bra, plöjt igenom hälften ungefär. Läser ju rätt snabbt så. Efter det tänkte jag läsa böckerna efter "Twilight".
Jag är nog egentligen en hopplös romantiker, eller så är jag en negativ realist, vet egentligen inte vilket, för samtidigt som man hoppas att riktig kärlek finns, vet jag innerst inne att det inte fungerar så på riktigt.

En annan bra film om just kärlek är ju filmen "Dagboken". Så vill man ha det, fast å andra sidan ser man ju inte hur deras vardag såg ut. Samma som med Romeo och Julia, hade det verkligen funkat i längden mellan dem? Man vet ju aldrig, men människan har alltid tilltalats utav kärlek, och dragits till den, värre än en drog.

Thess frågade mig idag: vad har du i ditt liv att se fram emot?
Jag: Hmm, ikväll går nog Ceasar, mannen som kan tala med hundar, på tv
Thess: Nej, jag menar något riktigt, något som verkligen får dig att vilja stiga upp på morgonen
Jag: Hmm, förutom Emmah, där jag MÅSTE stiga upp på morgonen så finns det nog inget som får mig att vakna "extra tidigt och inte kan somna om utan måste gå upp redan nu av spänning"
Å andra sidan, fortsatte jag, hur många människor har det så, ofta?
Thess: Men det är ju det vi vill ha, i vårat liv, så varför ser vi inte till att det blir så?

Ja, varför ser jag inte till att det blir så? Tål att tänkas på, ska komma på något imorgon. Livet ska ju vara värt att levas menar jag, och inte bara för Emmahs skull, utan för min aldeles egna skull med, där bara jag står i fokus ibland, Rebecca, utan mammarebecca.

Sov gott allihopa, nu ser jag verkligen framåt till att få läsa lite i boken:)
Puss o kram allihopa

Ps, vet ni vad puckot jag råkade göra innan då?
Jo Radera den där bilden jag var så glad åt med mig och Emmah.
Tur den fanns på bloggen, men tog mig ett tag att komma på det, efter många tårar och några hårda dunkningar med huvudet i väggen.

Kommentarer
Postat av: camilla

ett boktips till dig , Stålull& Kärlek en bok jag tycker du ska läsa om du inte gjort det ... ska lägga in en en recension jag skrivit om den boken på min facebook (Ett arbete h´jag hade på min svenska B kurs )blir senare i dag nu måste jag rusa ... barn till skolan!! ) ha det gott--

2008-12-09 @ 06:57:59
Postat av: Emil

Intressant fråga, livets mening.



Jag tror att livets mening är att skaffa barn samt ha kul. Dessa två, i lika stor grad. Har man barn och har roligt får ju barna det roligt också.



Att skaffa barn är enkelt.



Att ha roligt är lite svårare. Men jag tror att en del av grunden till att ha roligt är att skala bort allt det där andra som hindrar. Kan ju vara för mycket prylar, för mycket kläder, att se för mycket på reklam, att se för mycket på TV, att lägga för mycket tid på shopping, för mycket McDonald, för många tidskrävande trista fritidsintressen som egentligen inte är roliga. För mycket jobb. För lite jobb kan vara lika illa, att ha roligt kostar trots allt några stackars kronor ibland. Problemet med för lite jobb är oftast inte att det inte finns jobb, utan att man är för upptagen med chipsen framför TVn för att ha tid med jobben som finns.



En tjuv som stjäl det roliga är när man lägger pengar på fel saker. Läs en gång till och begrunda...!!!



Det roliga är att gå i naturen, vara med barna, laga god mat och äta den med goda vänner (för samma pengar som man lägger på McDonalds får man jättegod mat om man lagar den tillsammans med goda vänner hemma), resa och se (inte charterställena, charterresor är mest som skryt inför kompisar), läsa böcker (billigt), se BRA filmer, meditera, krama barna, krama föräldrarna (svårt men uppskattat), älska en hel dag med någon man älskar (se till att köpa hem vitt vin och grillad kyckling först), jogga i sin egen takt, köra en gammal men tvättad bil, ha en välfungerande mage, cykla, se en soluppgång, eller se en solnedgång, sova i tält på gräsmattan med barna, göra upp en eld... och en massa annat...



Se till att ha roligt!



Ha ett bra liv

2008-12-10 @ 11:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0