Gamla Cosmopolitan

Ska jag gå och lägga mig, suttit och filosoferat på vad jag ska göra med min jätte hög med alla cosmotidningar jag har sedan flera flera år tillbaka, och innan slog det mig: Ja, jag klipper ut det jag vill spara och slänger resten (självklart i pappersinsamlingen)
Så sagt och gjort, saken är den att av ungefär 12 gånger 5 är lika med rätt många tidningar, och jag har bara hunnit igenom 6 stycken på 1 ½ timme kanske.
Detta kommer ta tid, men sedan kan man kanske göra snygga kollage av dem, klädestips i garderoben på dörren, smink och styling tips i badrummet, kanske lite inspirerande tankar och råd för folk att läsa när de sitter på toaletten osv. Är ju alltid lika trevligt att läsa sånt när man är borta, eller hemma.



Ja, jag har följt Comso sedan de kom ut någon gång, vad var det 01, 02, kanske 03? Kommer inte ihåg, men väldigt länge, känns bara som om nu kan jag alla sex knep, vilket gör mig underbar i sängen,
jag kan alla sminktips, vilket gör mig grym på make up,
jag kan fixa fina frisyrer, vilket jag väldigt sällan gör, men jag kan det,
och jag kan det här med må-dåligt-tips, vilka färger som piggar upp, vilka killar man ska akta sig för,
vad man kan äta för att må bättre, ha mysiga hemma spaer osv. Jag har redan läst allt men jag är långt ifrån fulllärd,
fick en mängd aha-upplevelser genom att bläddra igenom de gamla tidningarna:)

Men nu ska jag krypa ner i sängen, mina sovmorgnar är slut nu, för den här gången

God natt allihopa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0