På rätt väg

Så, då har man besökt Ida idag.
Ingen promenad har gåtts än, men tror det kommer i em då jag ska träffa Ida igen.

Har man hämtat hem plutten också, som nu börjar på dagis igen sedan hon varit ledig från den 21 dec.
Allvaret i skolan sätter igång nu på en gång, men jag ser ljuset, till våren är jag färdig.

Vill bara tipsa om den här boken. Skriver för tjejer, men den funkar att läsa för killar med.



Finns en film "he´s not that into you" som tar upp samma tema


Hur vet man att någon är riktigt kär? Det är vad boken tar upp, och jag tror det är bra att tänka på ibland.
Hur många fastnar inte i mönster där man har någon för att det känns bra, men det riktiga kärleken finns inte.
Och hur många har inte någon som de är kära i, men inte får responsen tillbaka av och nöjer sig med det.

Jag pratar om oss allihopa, med vinklingar på oss allihopa, inte bara av egna erfarneheter eller för att mitt liv är som det är nu. Ingen människa vill vara ensamma, vi fruktar ensamhet, och då pratar jag inte om egentid, utan om total ensamhet, att inte ha någon alls. Därför söker vi alla efter något, och ibland gör vi val som får oss mindre ensamma men på grund av detta lär vi oss att nöja oss.

Usch nej, samhället är så komplext. Ingenting är enkelt, men det är ju också det som är lite av det häftiga med livet. Vi vet aldrig hur det kommer bli, men så länge vi följer drömmar och man inte nöjer sig så tror jag man är på rätt spår. Jag vill tro det iallafall.

Nej, nu ska det mysas med dotter min, hon har massa att berätta om idag :)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0