Det här med pengar alltså


Alltid alltid när jag ska betala räkningar har jag en klump i magen.
Jag får en ångestkänska och jag får tvinga mig själv att betala räkningarna, nu!
Jag blir lite lite gråtfärdig när jag sitter där och ser hur pengarna på kontot sakta försvinner neråt i takt med att högen med räkningar registreras in.
Klumpen i magen förflyttar sig uppåt till halsen och ångesten blir större.

För som vanligt blir det alltid ganska exakt plus, minus = 0 på kontot. Tillochmed minus0 om något oväntat händer en månad så som medicin inköp eller liknande.

Men vet ni, när allting är betalat, kyl och frys är fyllda och jag i allafall har några 100 kronor på kontot är jag nöjd.
För jag klarar mig :)
Hur mycket mer pengar behöver jag egentligen?
Just nu behöver jag inte så mycket mer pengar.
Och jag tänker faktiskt inte speciellt mycket på det när jag går där med kompisar som shoppar, eller fikar eller liknande.
Sedan skäms man ju kanske lite för att man har världens bästa kompisar som bjuder och ställer upp en hel del, men jag försöker få lite jämnvikt på det i alla fall :)

Ikväll ska jag i alla fall una mig ett glas vin med en kompis, kanske lite spel och ev bio.
Det ska bli trevligt och så skönt, så jag bloggar mer imorgon.

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0