Att dansa i regn

Äntligen tog jag mig in i duschen. Så skönt det känns.
Med rakade lena ben och fräsch i håret. Luktar gott gör jag också :) Hehe

Meningen var väl egentligen att J skulle komma ikväll, men då han var upptagen med en flyttning och allting blev så sent ändrades planerna. Jag förstår honom. Istället kom Mli och Tim inom en runda vilket var lika trevligt som alltid :) Imorgon ska jag först dricka kaffe med Madde och sedan ev ut i skogen för svampplockning :) Men vi får se vad som händer.

Läste något tidigare ikväll som gick ungefär: Meningen är inte att vi ska vänta ut stormar, utan lära oss dansa i regnet, som jag tänkt på en del. Men så är det ju. Vi glömmer att leva precis exakt nu. Däremot i efterhand kan man se tillbaka på sitt liv och bli förvånad över allt man hunnit med, eller gjort. Som jag, på 4 år har jag gjort en massa. Jag har levt mig igenom en hel del nergångar, och några uppgångar. Jag har rest några gånger, och ja, helt enkelt gjort en hel del. Men ofta glömde jag att njuta precis just då.
Istället inser jag nu, hur bra vissa saker har varit.

Därför ska jag bli en människa som dansar i regnet, och bokstavligt, det gjorde jag innan. Med mp3 igång och regn ute. Där stog jag, på gräsmattan, och skrattade åt hur flummigt och sjukt det borde se ut för dem som såg mig, om någon såg mig. :)


Nu ska jag bädda ner mig i sängen och somna till antingen min bok, x-men 1, eller en fantasyfilm jag har. Ska bara bestämma mig för vilket.

Allihopa, ni får sova helt underbart. Kom ihåg, dansa i regnet ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0