Summasummarum, helgen

Fredag: I fredags var då jag och fixade naglarna, samt åt middag hos Ekka.
Lika trevligt som alltid, och detta har jag då bilder på. Vi var ett glatt och trevligt gäng som skojade, åt och spelade spel. Efter en lyckad kväll begav vi oss, jag och Madde hem till henne, tittade på en film och somnade stenhårt tills jag behagade vakna upp klockan 10 på lördag morgon.

Lördag: Efter uppvak gick jag omkring med en kaffekopp i högsta hugg och tittade på när Madde städade i ett antal timmar. Sedan blev det lite jobbigt då jag var tvungen att åka nästan till torekov för att hämta upp Emmah, och sedan lämna henne hos mamma. Tur nog följde mamma med i bilden för jag är så trött på att köra omkring själv hit och dit. Efter lämning stack jag hem till J. Satt några timmar där tills det var dags för fest hos Ekka med ett stort gäng.
Meningen från början var att vi bara skulle stanna en stund. Stunden blev längre och längre tills vi tillsammans allihopa gick til Bond. Där hade jag riktigt kul, fast jag har då inte varit med om maken till att bli raggad på.
Men men, detta sköttes snyggt av både mig och J :)

Efteråt gick vi och åt på kebabkungen, ett måste på fyllan. Där mötte vi en kompis vi följde hem so var en aning disorienterad, och vid 5, halv 6 tror jag att vi stupade i säng.

Söndag: Att vakna riktigt trött på morgonen alldeles för tidigt av att man är kissnödig är jobbigt.
Efter att ha löst det problemet somnade jag om, och vaknar halv 2. Jag skulle hämta Emmah klockan 2.
Det tar som bekant ungefär en halvtimme att köra från halmstad till laholm.
Det tar som ni säkert listat ut en stund att gå från högskolan i halmstad till järnvägsstationen också, en tur på kanske 20 minuter. Min bil stod nämligen där.

Hämtade Émmah. Seg var jag, men tror ni jag kommer hem och lägger mig i soffan en stund som planen var?
Nej, jag börjar städa och dona och fixa. Badar Emmah, duschar själv och åker till halmstad, igen. Där var jag bjuden på Söndagsmiddag nämligen, vilket var mycket gott, mycket trevligt och mycket mysigt. En äkta söndag blev det, då man bara ligger i soffan och tittar på film. Emmah däremot tvingade killarna att leka med henne, kurragömma, flygplan och lite annat. Speciellt förtjust blev hon i Matte, då hon fick honom att flyga flygplan med henne ganska mycket.

Jag säger då det, helgen var perfekt (förutom att det blåser attans)
Nu ska jag krypa ner i sängen med en bra bok. Imorgon börjar en ny spännande dag (säger jag till mig själv för att inte få rysningar efter ryggraden iomed det är måndag imorgon)

Puss och kram // R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0