Torsdag

Idag vaknade jag 9. Jag som tänkte gå upp klockan 8. Typiskt!
Tur nog skulle jag inte lämna Emmah förrän klockan 10 så..
Emmah och jag är ganska lika, morgontrötta. Inte alla som får morgontrötta barn.

Så här ser jag ut idag

Har en rödrandig body på mig. Tycker body är skönt, problemet är när knapparna går upp i grenen.
Vem sa att det alltid finns något att klaga på? Just det ja, jag



Nu snart ska jag ta mig ner till staden Lahom för att hämta ut mitt bokpaket. Man kan ju hoppas på att det är skolböckerna som kommit.
Ska senare idag ev. prata med en gammal kompis till mig. Vi var kompisar i evigheter innan, men något slet oss isär.
En kille faktiskt, och problematiken är djupare än så, men jag vill i alla fall höra vad hon har att säga.
Mitt problem kan väl vara att jag förlåter alldeles för lätt.
För sanningen är, även fast de flesta tror tvärtom, så är jag ganska konflikträdd, kan man undvika en konflikt, så gör jag det. Och kan man sätta sig in i en människas tankesätt, kan man förstå mycket, vilket gör det lättare att ha överseende med folk.

Om ni fick välja mellan att vara riktigt riktigt vacker, eller änglalikt snäll så att alla människor gillar dig för det, eller vara riktigt charmig och kvick, vad hade ni då valt?
Jag vet faktiskt inte vad jag hade valt. Helst alla 3, men om det inte hade gått ?? hmm

Stora problem en torsdag morgon. Beslutsångest. Och har jag inte redan beslutsångest över något, då skapar jag mig bara ett problem att ha beslutsångest över.
Ibland skulle det vara skönt att ställa sig utanför sig själv.

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0