Tankar från en som är sjuk

Forfarande sjuk, med en riktigt pigg Emmah här.
Får ha en ständig koll på henne och att vila är inte att tänka på.
Det är jobbigt, det ska jag inte sticka under stol med, men samtidigt, blir jag imponerad av hur mycket jag faktiskt klarar.

Ibland tänker man att blir det si, eller blir det så, kommer jag aldrig klara det, men när man väl är mitt uppe i situationen, och man står där, så klarar man det.
Som nu, jag är så sjuk, så hade jag inte haft Emmah hade jag legat i soffan och sovit med en toarulle att snyta mig i bredvid.
Men nu, nu ska jag upp hela tiden, plocka fram något, hämta något, göra något, kolla något, laga lite mat, bre en macka, hämta saft etc. Och jag klarar det, jag gör faktiskt det. Jag klarar det.

Imorgon måste jag vara frisk, skolan kör igång igen då. Så nu jobbar jag mot det, friskhet.. !!

//R


Kommentarer
Postat av: Madde K

Krya på dig! Kram

2009-05-04 @ 16:34:58
URL: http://pixiebob.blogg.se/
Postat av: camilla

I höstas var jag riktigt sjuk feber och totalt slut jag var ute och gick med Elias för att underhålla han fy fan rent ut sagt så skit jag mådde å så jäkla övergiven jag kände mej där jag gick med min barnvagn ... tyckte riktigt synd om mej själv faktiskt å det hade jag all rätt att göra med ... haha ... fy... Som du säger man blir imponerad av sej själv samtidigt ... man klarar mycket mer än man tror...

2009-05-04 @ 21:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0